یک انجمن جدید برای بحث در مورد تغییرات آب و هوا

اگر سرفصل ها را دنبال کنید، بحران آب و هوا همه چیز، همه جا، به یکباره است. حتی برای کسانی که فعال و پرشور در مورد مسائل آب و هوایی هستند، اشباع شدن بیش از حد توسط رگبار پیوسته بلایای زیست محیطی، گزارش های علمی چشمگیر و تصمیم گیری های بین دولتی بن بست آسان است – به همین دلیل ما Ecologues را ایجاد کردیم.

Ecologues با میزبانی کتابخانه آمریکایی در پاریس، آکادمی آب و هوا و رمزگشای اخبار، کارشناسان آب و هوا، مربیان، فعالان و خبرنگاران را گرد هم می‌آورد تا به ما کمک کنند تا به عقب برگردیم، زمینه‌سازی کنیم و در مورد جنبه‌های مختلف بحران زیست‌محیطی بحث کنیم.

این مجموعه که در ژانویه 2023 راه اندازی شد، فضایی را برای گفت و گو در میان فعالان جامعه پایداری و همچنین عموم مردمی که به دنبال انجمنی برای عمیق تر شدن مسائل و بررسی راه حل هایی برای این سؤالات بی پاسخ هستند، ایجاد می کند.

یکی از شرکت‌کنندگان گفت: «من واقعاً می‌خواستم در یک محیط دانشگاهی باشم و درباره این موضوعات مهم و اینکه حرفه‌ای‌هایی که تمام زندگی خود را مطالعه کرده‌اند و چگونه به آن نگاه کرده‌اند و فکر می‌کنند راه‌حل‌ها چیست، بحث کنم. به این ترتیب به نظر نمی رسد که دنیا در طول زندگی من به پایان برسد.

بعدی: سوال انرژی

پس از گفتگوهای قبلی که منشأ بحران آب و هوا و عدالت زیست محیطی را مورد بررسی قرار داد، نشست بعدی اکولوژیست ها در 30 مارس به بررسی مسئله انرژی – و انتقال انرژی از پایه فسیلی به کربن صفر تا نیمه دوم این قرن می پردازد.

با سخنرانان اتاق‌های فکر، صنعت فناوری پاک و سازمان‌های بین‌دولتی، بحث بر روی انتقال انرژی در فرانسه و در سطح جهانی، تلاش‌ها برای افزایش بهره‌وری انرژی و نوآوری‌های فناوری در انرژی و موانع سیاسی برای اجرای آنها متمرکز خواهد شد.

  • تام برک یکی از بنیانگذاران و رئیس E3G نسل سوم محیط گرایی است، یک اندیشکده تغییرات آب و هوا که هدف آن تبدیل سیاست، اقتصاد و سیاست های اقلیمی به عمل است.
  • گلنوش میر مقتدایی مدیر پروژه نوآوری Enertime است، یک شرکت فناوری پاک فرانسوی با تمرکز بر بهره وری انرژی صنعتی و کربن زدایی، و نماینده کشور فرانسه برای YES-Europe، که جوانان پرشور علاقه مند به انرژی و پایداری را به هم متصل می کند.
  • آندریاس رودینگر هماهنگ کننده انتقال انرژی در فرانسه در IDDRI است، یک اتاق فکر که ماموریت آن قرار دادن توسعه پایدار در قلب روابط بین الملل و سیاست های عمومی و خصوصی است.
  • امی برتولی به عنوان تحلیلگر انرژی در آژانس بین المللی انرژی در پاریس کار می کند و بر تحقیقات مرتبط با سیاست در زمینه دیجیتالی سازی، منابع سمت تقاضا و بهره وری انرژی تمرکز دارد.

قالب Ecologues مشارکت فعال و بحث را تشویق می کند. در نیمه اول گفتگو، اعضای میزگرد با ناظر ماریا کرازینسکی از News Decoder درباره موضوعات بحث و گفتگو خواهند کرد. سپس بحث به سؤالات و نظرات مخاطبان باز می شود.

جزوه خرماهای بوم گردی

چه کسی مسئول است؟

در هر نشست Ecologues تا کنون، یک موضوع تکراری این بوده است که چقدر از مسئولیت رسیدگی به تغییرات آب و هوایی بر دوش افراد در مقابل دولت‌ها و شرکت‌ها قرار می‌گیرد، و چگونه این مسئله مسئولیت بر جوانان به‌ویژه تأثیر می‌گذارد.

فلوریان ماری، مربی اقلیم با دفتر آموزش آب و هوا و سخنران پانل عدالت زیست محیطی ماه گذشته گفت: «من از نسلی می آیم که هنوز نمی دانیم به اندازه کافی کار می کنیم یا نه. “مسئولیت در سطح فردی اضطراب زیست محیطی زیادی ایجاد می کند، و من فکر می کنم این نیز یک چالش کلیدی در نسل ما است.”

چالش برای مربیان نیز وجود دارد.

متیو پای، معلم فلسفه و یکی از بنیانگذاران آکادمی آب و هوا، یکی از شرکای Ecologues، می گوید: «مدرسه ها تمایل دارند کارهای اقلیمی و محیطی را به صورت فردی انجام دهند. بنابراین، مشکلات فردی، اقدامات فردی. آنچه واقعاً در موارد آموزشی درباره بحران وجود ندارد، دیدگاهی در سطح سیستم است.»

حمایت از آموزش تغییر اقلیم

Ecologues بخشی از پروژه آموزش آب و هوایی The Writing’s on the Wall (WoW) است که توسط Erasmus+ تامین می شود. هدف اصلی WoW این است که به مربیان کمک کند تا در مورد تغییرات آب و هوا با دیدگاه سطح سیستمی که توسط Pye تأکید شده است، آموزش دهند.

یک مطالعه یونسکو در سال 2021 نشان داد که اگرچه 95٪ از معلمان آموزش تغییرات آب و هوا را برای آموزش مهم می دانند، تنها 40٪ از آموزش آن اطمینان دارند. و این فقط معلمان نیستند که احساس ناامیدی می کنند. در یک نظرسنجی در سال 2019، یوروبارومتر – که افکار عمومی اتحادیه اروپا را به تصویر می کشد – نشان داد که 41 درصد از جوانان 15 تا 20 ساله در اتحادیه اروپا معتقدند تغییرات آب و هوایی به اندازه کافی در مدارس آموزش داده نمی شود.

اکولوگ بخشی از تلاش برای پر کردن این شکاف است. هر جلسه ضبط می شود و برای مخاطبان بعدی به اشتراک گذاشته می شود تا در مورد موضوعات مطلع شوند. ما خلاصه مقالات، کلیپ های ویدئویی موضوعی و مواد آموزشی همراه را برای مربیان تولید می کنیم تا در کلاس های درس خود از آنها استفاده کنند.

در دریایی از پرسش‌های طاقت‌فرسا، این منابع آب و هوایی به تمرکز بر راه‌حل‌ها کمک می‌کنند و – همانطور که یکی از خبرنگاران دانشجوی News Decoder می‌گوید – ناامیدی را به نیرویی برای تغییر هدایت می‌کند.

سومین جلسه از مجموعه Ecologues – پرسش انرژی – پنجشنبه، 30 مارس، از ساعت 19:00 تا 20:30 CET به صورت حضوری در کتابخانه آمریکایی در پاریس و به صورت آنلاین برگزار می شود. RSVP در کتابخانه آمریکایی.