خرید کتاب دیجیتال

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در تهران ، در نشستی مجازی برای ارائه اتحادیه خرید کتاب دیجیتال، این سازمان غیردولتی را به عنوان یکی از قطب های اصلی صنعت نشر کشور معرفی کرد که مفتخر به حفظ منافع اعضا و مصرف کنندگان آن است.
اتحادیه ناشران و کتابفروشان با افتخار از حقوق اعضا و مصرف کنندگان خود دفاع می کند
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی کتاب دیجیتالی، نشست مجازی “اجرای اتحادیه ناشران و کتابفروشان در تهران” با حضور هومن حسن پور ، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در تهران ، محمد علی جعفریه ، مدیر تجارت ، زهره حسین زادگان ، مدیر نشر آفرینگان و گروهی دیگر از ناشران سه شنبه شب (19 مرداد) توسط فیدیبو برگزار شد.

حسن پور با اشاره به تفاوت بین انجمن های نشر و اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: یک انجمن مانند یک موسسه یا یک شرکت انتشاراتی یک سازمان چند نفره است که با حکم یا آیین نامه ای تأسیس شده و قابل ابطال است. هر زمان که مرجع صدور مجوز تصمیم بگیرد. “یا تعطیلی انجمن را اعلام کنید ؛ اما اتحادیه با رعایت کامل قانون نظام صنفی عمل می کند. قانون آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است ، چارچوبی خرید کتاب دیجیتال دارد و کلیه اصول و قوانین آن مشخص و در در هیچ موردی هیچ وزارتخانه ای نمی تواند منحل شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان افزود: این انجمن و اتحادیه هیچگونه تعهد قانونی در قبال قوانین کل کشور ندارند و فقط در مقابل مرجع یا سازمان مجوزده پاسخگو هستند ، اما اتحادیه ها یک ساختار حقوقی جدا از وزارتخانه ها هستند. ریاست اتحادیه های کارگری بر عهده اتاق های صنفی است و صنف کشور زیر نظر هیئت عالی نظارت است و همه نیروهای دولتی و نظامی در آن شرکت می کنند.

حسن پور با تاکید بر اینکه اتحادیه ناشران و کتابفروشان یک سازمان بسیار محبوب است ، ادامه داد: “کلاس را به صورت قانونی برای مقامات ، دولت و دولت ترجمه کنید. وقتی مشکلی از نظر حقوقی پیش می آید ، اتحادیه برخلاف انجمن باید با توجه به اینکه کتاب دیجیتال یک نهاد قانونی و منتخب مردم است ، در برابر قوه قضائیه پاسخگو باشد.

وی در مورد رویکرد اتحادیه صنفی ناشران و کتابفروشان در دوره های مختلف گفت: “من معتقدم که در هر صورت تصمیمات می تواند توسط هیئت مدیره و هر اتحادیه در زمان خود قضاوت شود. یعنی باید دید که آنها در چه زمینه ای فعال بوده و تصمیم می گیرند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در تهران با بیان اینکه این اتحادیه 75 درصد از کتاب های کشور را در تهران تولید می کند ، افزود: این که آیا این اتحادیه یکی از قطب های اصلی در حوزه نشر در کشور است ؛ آیا این اتحادیه در حوزه چاپ و نشر کتاب دیجیتال در کشور فعالیت می کند یا خیر. اما تا به امروز ، ما هرگز مطالبات خود را محدود به حوزه انتخابیه تهران نکرده ایم. به عنوان مثال ، در آن روزها تاج بسیار اصرار داشت که علاوه بر ناشران ، کتابفروشی ها و توزیع کنندگان ، بر الزامات نویسندگان ، مترجمان و حتی ویراستاران تأکید کنیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به بحران کاغذی همزمان فروش کتاب دیجیتال با بحران ناشی از شیوع تاج در کشور ، گفت: بسیاری از دوستان اگر اتحادیه نبود به طور جدی وارد مقوله مقاله شد و درباره آنچه در انتظار صنعت نشر و کتاب است بحث نمی کند.

حسن پور با اشاره به تلاش ها و رایزنی های اتحادیه ناشران و کتابفروشان برای تخصیص سهمیه کاغذ به پول ملی ، ادامه داد: قیمت توسط ناشر ارائه شد ، اما اتحادیه این کار را انجام داد ؛ بنابراین وقتی در شورای عالی اقتصادی صحبت می کنیم ، مفتخریم که دست سلامت اتحادیه مدافع حقوق اعضا و مصرف کنندگان بوده است.

وی در مورد افزایش قیمت کتاب ، با وجود تلاش اتحادیه برای کنترل قیمت کاغذ کتاب دیجیتال، گفت: حدود 23 گزینه مربوط به تولید کتاب وجود دارد که بیش از 17 گزینه تقریبا 700 تا 800 درصد افزایش یافته است. باید اضافه کنیم ، مطمئناً فاجعه ای رخ خواهد داد.

حسن پور همچنین به حمایت اتحادیه ناشران و کتابفروشان از فعالان حوزه کتاب مصور و قطعات الکترونیکی اشاره کرد و تاکید کرد: در اتحادیه تلاش می کنیم تا منافع همه دوستان و همکاران خود را در زمینه نشر جلب کنیم و نیروی و توانایی قانونی «به عبارت دیگر ، علاوه بر حمایت از قانون نظام صنفی ، همه دستگاه های کشور موظفند بر اساس این قانون با اتحادیه تعامل داشته باشند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در پاسخ به س someال برخی از منتقدان مبنی بر اینکه اتحادیه در برخی مسائل موضع گیری نکرده است ، گفت: و این بدان معنا نیست که در مورد اتحادیه تعقیب نشود یا موضع گیری نکند.

حسن پور ضمن اعلام حمایت اتحادیه از ناشران الکترونیکی و صوتی گفت: “گاهی اوقات به من تهمت می زنند که مخالف ناشران نانوشته هستم. اما این مورد نیست.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان درباره جمع آوری یک میلیون کتاب قاچاق فروش کتاب دیجیتال در تهران نیز گفت: وقتی اعضای اتحادیه احساس کردند ناشران رسمی ، معتبر و خوب در حال کار سخت و خوب هستند ، چاپ و روانه بازار شدند؛ اما مصرف نمی شود ، برای اولین بار جدی گرفته می شود. در واقع ، ما سخت کار کرده ایم تا به قوه قضاییه ، امنیت ، پلیس و شهرداری توضیح دهیم که چه اتفاقی می افتد و چگونه این امر بر حقوق ناشران ، نویسندگان و مترجمان تأثیر گذاشته است.

حسن پور گفت: نتیجه برخی رویدادهای کاربردی مانند کشف و جمع آوری کتاب های قاچاق یا شناسایی کانال ها و وب سایت های غیرمجاز مستلزم یک پروسه طولانی است که توسط نیروی انتظامی و قوه قضائیه ارائه می شود ، و افزود: از سوی دیگر ، به زودی جزئیات بیشتری را ارائه خواهیم کرد. بیانیه تصریح می کند که بسیاری از متخلفان در صنعت نشر که خود را در امان می دانند ، با مجازات های بسیار جدی و مجازاتی روبرو شده اند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در مورد گزارش عملکرد این اتحادیه گفت: “قبل از تاج – زمانی که امکان ملاقات حضوری وجود داشت – این گزارش به صورت شفاهی به دوستان ارائه شد ، اما پس از شکستن تاج به دلیل محدودیت ارتباطات اتحادیه طبق نظر شورای جدید هر 6 ماه یکبار به عنوان نسخه PDF کانال اتحادیه بارگذاری و منتشر می شود.

حسن پور با اشاره به تلاش شبانه روزی هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران فروش کتاب دیجیتال در ایام تاج ، گفت: ؛ زیرا وقتی بنیانگذار و ریشه یک کسب و کار هستید ، می دانید که همه شاخه ها متعلق به شما هستند و اگر آنها را تقویت نکنید ، آسیب می بینید.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در ادامه از صدور بیانیه این اتحادیه در هفته های آینده خبر داد و گفت: آنها از فعالیت های اتحادیه مطلع خواهند شد.

محمدعلی جعفریه اتحادیه ناشران و کتابفروشان را اهرم حمایت از همه ناشران و کتابفروشی های کشور دانست و گفت: زمانی که من در هیئت مدیره اتحادیه بودم ، هیئت مدیره درباره ایجاد انجمن هایی مانند انجمن کتاب آموزشی و انجمن کتاب کودک ؛ اما برخی از این انجمن ها معتقدند که باید اتحادیه را در دست بگیرند و همه منافع اتحادیه باید به نفع آن انجمن باشد.

مدیر انتشارات سوم افزود: خوشبختانه هیئت مدیره فعلی بسیار م effectiveثر است ، با توجه به اینکه از گروهی از همفکران با حدود 200 نفر از اعضای کلاس موثر برخوردار است و هنوز از مشاوره و کمک این افراد استفاده می کند- افراد فکری گروه “.

جعفریه ادامه داد: حدود 35 سال است که از نزدیک اتحادیه و اعضای آن کتاب دیجیتالی را زیر نظر دارم و با اعضای هیئت مدیره آن در تماس نزدیک هستم. صادقانه بگویم ، هیئت مدیره اتحادیه در حال حاضر بسیار خوب کار می کند و اگر این روند ادامه یابد ، ما یک اتحادیه بسیار قوی خواهیم داشت.
مدیر اجرایی انتشارات سوم با تأکید بر اینکه من در زمان عضویت در هیئت مدیره انجمن ناشران و کتابفروشان ، بزرگترین منتقد هیات مدیره بودم ، گفت: کافی نبود عاملان این جنایت به محاکمه کشیده شوند. .

وی افزود: در برنامه توزیع کاغذ و سایر زمینه ها که خود کلاس شاهد آن هستید ، پشتیبانی و کار زیادی انجام شده است. “با این حال ، واقعاً بی انصافی است که تصور شود اتحادیه ناشران و کتابفروشان منفعلانه کار می کند.

زهره حسین زادگان ، مدیر انتشارات ققنوس نیز وجود اتحادیه ای ضعیف یا قوی بر اساس عملکرد ناشران را نام برد و گفت: “اتحادیه ناشران و کتابفروشان نماینده ناشران و سایر افراد این صنعت است ؛” و مسوولان آن نیز قطعاً به دنبال مطالبات افراد نشر کننده باشید ؛ اما اینکه آیا آنها قادر خواهند بود این الزامات را برآورده کنند ، تا حدی به توانایی های فردی و گروهی هیئت مدیره اتحادیه کتاب دیجیتالی بستگی دارد ، اما بخش قابل توجهی از آنها به قوانین و روابط موجود مربوط می شود. مهم است که اتحادیه را تا حد امکان تقویت و متحد کنیم. زیرا این تنها راهی است که نیازهای ما را برآورده می کند.

مدیر نشر آفرینگان با تأکید بر اینکه همه درخواست های ناشران فقط از طریق اتحادیه قابل دریافت است ، افزود: هرچه ناشران و کتابفروشی ها بیشتر به اتحادیه بپیوندند ، اتحادیه قوی تر می شود.