ظروف مسی زنجان.

سقز ماده ای طبیعی است که در فصل پاییز از شکاف های تنه درختی به نام بنه یا درخت پسته وحشی خارج می شود. سقز علاوه بر استفاده به عنوان آدامس، خواص دارویی نیز دارد و زنجانی ها از آن برای کمک به هضم غذا، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان استفاده می کنند. پماد ساخته شده از سقز را می توان به عنوان مرهم برای زخم ها استفاده کرد.


سقز به طور طبیعی از شکاف درختان پسته وحشی زنجان جاری می شود و یکی دیگر از سوغات است. هنگامی که به جای آدامس استفاده می شود، سقز غذا را هضم می کند، بوی بد دهان را از بین می برد و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. ظروف مسی برای زخم ها یکی دیگر از کاربردهای آن است.

درخت پسته وحشی در پاییز در اثر شیره خود سقز می دهد. این ماده علاوه بر خوراکی بودن، خواص دارویی نیز دارد. سقز کاربردهای زیادی دارد، از جمله استفاده به عنوان هضم کننده غذا، محلول پیشگیری از پوسیدگی دندان، دهانشویه و پانسمان زخم.

درختی به نام بنه یا درخت پسته وحشی در پاییز وقتی تنه آن ترک می‌خورد، سقز را به عنوان شیره خود ساطع می‌کند. سقز علاوه بر آدامس، خواص دارویی نیز دارد، مانند قابل هضم غذا، جلوگیری از پوسیدگی دندان و از بین بردن باکتری ها. روی زخم ها می توانید پماد درخت چای بمالید.

درخت بنه یا پسته وحشی در فصل پاییز پس از ایجاد شکاف در تنه خود سقز تولید می کند. زنجانی ها زردچوبه را مانند آدامس به عنوان سوغاتی دیگر می جویدند. علاوه بر این، جویدن سقز علاوه بر ایجاد حس پیری از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.