مزایای طراحی سایت اختصاصی بهمراه بررسی دقیق و معایب

یکی از سؤالات اصلی کسانی که قصد راه اندازی سایت جدید دارند اینه که مزایای طراحی سایت اختصاصی (طراحی سایت با CMS اختصاصی) چیست؟ یا این که از سیستم‌های مدیریت محتوای موجود مثل وردپرس چگونه استفاده کنند؟ (منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)

برای این سؤال پاسخ ساده‌ای وجود ندارد. انتخاب بین این دو امر به عوامل زیادی بستگی دارد.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم‌افزاری است که هنگام برنامه نویسی و توسعه یک وب‌سایت برای مدیریت بهتر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما هیچ دلیل روشنی برای برتری یکی از این ۲ انتخاب وجود ندارد.

پرگاس: مزایا و معایب طراحی سایت با CMS اختصاصی

با این حال، برای تصمیم و انتخاب بهتر می‌توانیم جوانب مثبت و منفی هر دو راه حل را بررسی کنیم.

به‌عنوان‌مثال بدون شک یکی از مزایای برجسته استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس هزینه راه اندازی و نگه داری کم آن است. اما این مزیت ممکنه در سایت‌های بزرگ وجود نداشته و تبدیل به چالش شود.

مزایای طراحی سایت اختصاصی با CMS و معایب آن

این نکته درستی هست که هنگام تصمیم گیری، طراحی سایت اختصاصی با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی محدودیت‌های بسیار کمتری وجود دارد.

همین نکته سبب می‌شود که هم در طراحی اولیه سایت و هم در کدنویسی‌های توسعه‌ای بعدی، بتوان به صورت مؤثرتری نیازهای مشتریان را برآورده کرد.

ولی با این حال این آزادی عمل بیشتر به قیمت طولانی‌تر شدن زمان اجرا و پیاده سازی و هزینه بیشتر خواهد بود.

در ادامه مزایای طراحی سایت اختصاصی با CMS و معایب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پرگاس: طراحی سایت اختصاصی با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

مزایای طراحی وب سایت اختصاصی

محدودیت کمتر و انعطاف پذیری

از جمله مزایای طراحی سایت اختصاصی محدودیت کمتر و انعطاف پذیری بیشتر آن در مقایسه توسعه با سیستم مدیریت محتوا ی متن باز مثل وردپرس هست.

سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی برای برآورده کردن انتظارات بسیار انعطاف‌پذیرتر از سیستم‌های مدیریت محتوای متن باز هستند.

این ویژگی به خصوص در پروژه‌های پیچیده و پیشرفته که هم زمان با رشد نیاز به افزودن ویژگی‌های جدید پیدا می‌کنند، بسیار مهم‌تر هست.

انعطاف پذیری و محدودیت کمتر در طراحی سایت اختصاصی به این معناست که وقتی یک تیم حرفه‌ای داشته باشید، هر نوع عملکردی را می‌توانید در یک زمان خاص در سایت پیاده سازی کنید.

پرگاس: انعطاف پذیری و محدودیت کمتر در طراحی سایت اختصاصی

در اختیار بودن مستندات توسعه سایت

یکی از مزایای طراحی سایت اختصاصی با CMS این است که مستندات امکان پشتیبانی بهتری را پس از اجرای پروژه در اختیار می‌گذارند.

در این شیوه همواره مستندات مربوط به برنامه نویسی سایت همواره در دسترس بوده و در صورت لزوم پتانسیل استفاده کامل از آن برای توسعه برنامه نویسی یا رفع مشکلات احتمالی وجود خواهد داشت.

امنیت بیشتر

از جمله مزایای طراحی وب سایت اختصاصی اطمینان بیشتر از امنیت سایت خواهد شد. در واقع مقاومت در برابر انواع حملات از دیگر نقاط قوت استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی است.

 

 

 

این ویژگی به خصوص برای سایت‌هایی که در طول زمان به دلایل متعدد احتمال مورد حملات هکرها واقع شدنشان بیشتر هست، می‌تواند بسیار مفید باشد. 

ادامه مطلب در: https://pergasco.com/blog/web-design/مزایای-طراحی-سایت-اختصاصی/