سرعت گیر در بزرگراه قاچاق انسان

این مقاله توسط سابریا استریت دانش آموز دبیرستانی خارج از برنامه مشارکت مدرسه نیوز رسیور تهیه شده است. سابریا یک دانش آموز در مدرسه Tatnall، یک موسسه شریک رمزگشای اخبار است. بیشتر بدانید در مورد اینکه چگونه News Decoder می تواند با مدرسه شما کار کند.

بسیاری از آمریکایی ها بر این باورند که قاچاق انسان منحصراً در آن سوی جهان رخ می دهد.

به عنوان یک دانش آموز که در ایالت دلاور ایالات متحده زندگی می کند، از اینکه متوجه شدم که دقیقاً در حیاط خلوت ما رخ می دهد، شوکه شدم. در 27 فوریه 2023، سه نفر به انجام یک سالن ماساژ مرتبط با قاچاق انسان در شهرستان نیو کسل، شهرستان محل زندگی من متهم شدند.

اف‌بی‌آی و پلیس ایالت دلاور یک عملیات ماساژ غیرقانونی را در ویلمینگتون شمالی کشف کردند. زنان قربانی در حالی که در شرایط کثیف زندگی می کردند موظف به انجام خدمات جنسی برای مراجعان بودند.

یولاندا مونتگومری، بنیانگذار Zöe Ministries، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در دلاور که با قاچاق انسان مبارزه می‌کند، روزهای خود را با کمک به بازماندگان به هر نحوی که می‌تواند سپری می‌کند. مونتگومری گفت: «ما کار ضد قاچاق انسان انجام می دهیم. ما به مردم حاشیه نشین و تحت ستم خدمت می کنیم. موردی که اکثر مردم دلاور حتی از وجود آن بی خبرند. ما از خدمات خود استفاده می کنیم تا اگر بتوانیم قربانیان را به هر چیزی که نیاز دارند متصل کنیم.»

کار مونتگومری مهم است زیرا به کار ضد قاچاق انسان کمک می کند. ایالت ما نقش مهمی در اپیدمی ملی قاچاق در I-95 ایفا می کند، یک سیستم جاده ای گسترده که به یک نقطه داغ در بخش شرقی ایالات متحده تبدیل شده است.

نزدیک شدن به افرادی که تجارت جنسی می کنند

I-95 طولانی ترین بزرگراه بین ایالتی شمالی-جنوبی و به طور کلی ششمین بزرگراه بین ایالتی طولانی در ایالات متحده است. I-95 از 15 ایالت عبور می کند و مسیر مناسبی را برای قاچاقچیان انسان فراهم می کند تا کسانی را که از آنها بهره برداری می کنند به شهرهای بزرگتر مانند فیلادلفیا و نیویورک منتقل کنند.

قاچاق انسان از زمان تصویب قانون حمایت از قربانیان قاچاق در سال 2000 یک جرم فدرال بوده است، اما قانون دلاور تا سال 2014 اجرایی نشد.

مونتگومری گفت: «ما از بسیاری از ایالت‌های دیگر، به ویژه در کریدور 95 عقب هستیم.

او گفت که قاچاقچیان به جایی خواهند رفت که احتمال کمتری برای دستگیری یا پیگرد قانونی داشته باشند. به همین دلیل آگاهی مهم است.

مونتگومری گفت: «ایالت های اطراف ما دارای نیروهای ویژه اجرای قانون هستند و هر سال به طور مداوم دستگیر و پیگرد قانونی می کنند. “اگر کسی نمی خواهد به دلیل قاچاق تحت تعقیب قرار گیرد، [they go to] تنها ایالت در کریدور 95 که چندان فعال نیست و آن دلاور است.

به قربانیان قاچاق جنسی حق انتخاب داده نمی شود.

بسیاری از قربانیان قاچاق جنسی شرایط مختلفی را پشت سر می گذارند که بر سلامت روحی و جسمی آنها تأثیر می گذارد.

آماندا مندوزا، یکی از قربانیان قاچاق جنسی، می‌گوید: «من همیشه خودم را یک شی می‌دانستم، نه یک شخص، و صادقانه بگویم، حتی تا سال 2020 هم تحت درمان قرار نگرفتم. این چیزی بیش از آزار جنسی است. این اجبار است. یه جورایی شستشوی مغزی شدی

مندوزا گفت که خدمات محافظت از کودکان به او گفته اند که نمی تواند به یک خانه سرپرستی برود زیرا او بی بند و بار است.

مندوزا گفت: «آنها مرا یک کودک فاحشه خطاب کردند، به همین دلیل مرا طبقه بندی کردند زیرا گفتند تو با این مردان رابطه جنسی داشتی و من می توانستم نه بگویم.

امروزه بیش از هر لحظه دیگری در تاریخ مردم به بردگی گرفته می شوند. حداقل 27 میلیون بزرگسال و کودک به عنوان برده یا در شرایط برده در کشورهای سراسر جهان کار می کنند. اکثریت قریب به اتفاق زنان و کودکان هستند.

قاچاق انسان به عنوان یک معضل جهانی

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) با چندین سازمان از جمله یونیسف برای توسعه ابتکارات جهانی برای مقابله با قاچاق انسان همکاری می کند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت یک گروه کاری مبارزه با قاچاق را برای نقشه برداری و تجزیه و تحلیل حوادث قاچاق و تقویت هماهنگی رهبری می کنند.

بسیاری از مکان‌ها در سراسر جهان در مقایسه با Delaware، نمایش‌های قاچاق جنسی متفاوتی دارند. در بیشتر موارد، افزایش قاچاق جنسی به تاریخ کشور و پایداری آن مربوط می شود.

طبق کتاب سال 2009 نیمه آسمان: تبدیل ستم به فرصت برای زنان در سراسر جهان توسط Nicholas D. Kristof و Sheryl WuDunn، بی‌ثباتی ناشی از جنگ داخلی در کامبوج بود که شیوع قاچاق جنسی را در آنجا افزایش داد. این دو روزنامه نگار دریافتند که این کشور همچنین یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، بنابراین فساد گسترده است و برای والدین در کامبوج غیرعادی نیست که فرزندان خود را در ازای پول به فاحشه خانه ها بفروشند.

در دلاور، قاچاق جنسی کمتر عمومی است. در موسساتی مانند سالن های ماساژ پنهان است. بر اساس خط تلفن ملی قاچاق انساندلاور از سال 2012 تاکنون 85 مورد قاچاق انسان گزارش کرده است که 16 مورد در سال 2022 بوده است.

یان مک کانل از سال 2008 تا 2016 در وزارت دادگستری خدمت کرد. مک کانل گفت: «در آن زمان، آشکار بود که قاچاق انسان در دلاور یک مشکل فزاینده بود که باید به آن رسیدگی شود. دلاور جمعیت زیادی از مهاجران اسپانیایی تبار دارد که نیروی کار ارزانی را برای صنعت کشاورزی فراهم می کند. زنان جوان، که بسیاری از آنها فاقد مدرک هستند، در صنعت قاچاق جنسی گرفتار می‌شوند و در سالن‌های «ماساژ» در ایالت قربانی می‌شوند.»

مندوزا گفت که سال‌هایی که او را مجبور به فحشا کردند مانند زندگی سیاه و سفید بود. مندوزا گفت: “در زندگی من رنگی وجود نداشت.” من دائماً مشغول بودم، زیرا اگر مشغول بمانم، فکرم را نمی‌کردم. سیستم 20 سال من را شکست داد. ما باید بهتر کار انجام دهیم. اگر این دختر یا خواهر شما بود چه؟ آیا می خواهید آنها 20 سال در سکوت رنج ببرند؟»