راهنمای خرید کابل HDMI

حداکثر طول کابل HDMI چقدره ؟ پیادهسازی HDR که مخفف High Dynamic Range است، در بسیاری از تلویزیونهای 4K Ultra HD باعث ایجاد مشکلاتی در اتصال HDMI میشود. البته ذکر این نکته ضروری است که تلویزیونهای قدیمی مجهز به DVI ممکن است سیستم عامل دستگاه منبع HDMI را شناسایی نکنند. دسته دیگری از مدل های هدف مورد نظر کاربرد خود را در سیستم های صوتی تجهیزات تلفن همراه پیدا کرده است. کابل و مبدل یوگرین از بک طرف به ورودی HDMI تلویزیون یا ویدئو پرژکتور متصل میشود و در سمت مقابل دو پورت USB وجود دارد که یکی نر و دیگری بصورت مادگی است. آیا شما هم با فراوانی کابلها و کانکتورهای ویدئویی که امروزه در بازار وجود دارد گیج شدهاید؟ با وجود رابط HDMI تنها یک پورت و یک کابل می تواند تمام انتقال های صوتی و تصویری را انجام دهد. با استفاده از ریموت کنترل ورودیهای دیگر HDMI را بررسی کنید سیگنال دریافت میکنند یا خیر. مدلهایی از دستگاه های وایرلس ممکن است ایجاد مشکل کنند که از یک انتقال دهندۀ وایرلس برای انتقال بیسیم سیگنالهای صدا و تصویر به گیرنده استفاده میکنند. بنابراین اگر شما دستگاه منبع HDMI را به تلویزیون مجهز به DVI متصل کنید باید اتصال صوتی جداگانهای نیز ایجاد کنید.

ناگفته نماند تمام این کابل ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. اما مزیت استفاده از کابل های اچ دی ام ای این است صدا و تصویر را با کیفیت کامل و فول اچ دی بدون ایجاد نویز و افت کیفیت به نمایشگر منتقل میکند و باعث میشود در حین تماشای تلویزیون خود از کیفیت بالا لذت ببرید. اکثر مردم از سیستم سینمای خانواده خود زمانی که هم از نظر فنی و هم زیبایی بهتر باشند، مسلما بیشتر لذت خواهند برد. گاهی ممکن است برای نمایش بازی، ویدئو یا عکس برای دوستان یا خانواده در یک صفحه نمایش بزرگ نیاز به یک مبدل داشته باشید. کابلی که کیفیت تصویر را حفظ کند و در صفحه نمابش های یزرگ، کیفیت تصویر را کابل hdmi اندروید حفظ نماید. درگاه HDMI گونهای از پورت است که میتواند صدا و تصویر را در کیفیتهای بالا تنها با یک کابل HDMI انتقال دهد. به طور کلی، همه کابل های HDMI یکسان هستند.

اگر فکر می کنید همه کابل های رابط از نوع HDMI دارای عملکردی یکسان هستند و هیچ فرقی بین آن ها وجود ندارد و تنها این طول یا همان متراژ کابل آنان است که باعث می شود شما تصمیم به خرید و یا عدم خرید این مدل از کابل های ارتباطی نمایید، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا هر یک از کابل های اچ دی ام آی دارای خصوصیاتی ویژه و منحصر به فرد برای خود هستند که تنها انتخاب درست آنان باعث می شود تا شما بتوانید به انتقال صحیحی از صوت و تصویر خود در سیستم های دیجیتالی تان دست پیدا کنید. ممکن است برای دستگاههایی نظیر پرینتر که دارای منبع برق جدا هستند، هنوز هم بتوان با کابل افزایشی فاصلهی بیشتری را نیز به دست آورد. DisplayPort دادههای خود را به صورت بستهای منتقل میکند که شبیه به عملکرد رابطهای «Ethernet» (کابل LAN) و USB است، از همین رو نیز بهترین مصرف را در رایانهها دارد و برای سیستمهای صوتی خانگی تولید نشده است. HDMI در اصل برای سیستمهای صوتی خانگی تولید گردیده در حالی که DisplayPort برای اتصال رایانهها به مانیتور مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا %99 تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی کنونی و یا نمایشگرهای مختلف که در سالهای اخیر تولید شده اند دارای این پورت می باشند.

کمپانی خوشنام بسیاری در زمینه تولید تجهیزات و کابلهای رابط HDMI فعالیت دارند اما محصولات برخی از آنها به دلایل مختلف به بازار ایران راه پیدا نمیکنند. دستگاههای HDMI بیسیم استانداردهای تجاری متفاوتی دارند و ممکن است بهعلت تفاوتهای فنی در صنعت و مدل با دیگر دستگاهها سازگار نباشند. این سه کابل با کمک یکدیگر توانایی انتقال تصویر با رزولوشن ۴۸۰i یا ۵۷۶i را به همراه صدای استریو دارند. کسانی هم که یک کنسول ارزانتر میخواهند، سری اس را خریداری میکنند. این کابل ها دارای مارک های گوناگونی است که بر اساس موجودی بهترین کیفیت آن برای شما ارسال میگردد و میتوانید از آن برای اتصال دستگاه های مختلف خود که این پورت را پشتیبانی و ساپورت میکنند بهره ببرید. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید. بهتر است بدانید که لپ تاپ ها با استفاده از USB-C می توانند سیگنال های displayport را ارسال کنند. اتصالات VGA به طور کلی تأخیر ورودی کمتری نسبت به اتصالات HDMI دارند، زیرا آن ها پردازش های بعدی را روی ورودی اعمال نمی کنند. این کار بسیار آسان است اما کابلهای اچ دی ام آی از قیمتهای مختلفی نیز برخوردار هستند این کابلها میتوانند صدا و تصویر با کیفیت بالا منتقل نمایند و لحظات خوشی را برای شما و خانواده تان ایجاد کنند.