خطرات سلامتی و نابرابری: برندگان مسابقه داستان ما

دو داستان برای جایزه اول سیزدهمین مسابقه داستان نویسی News Decoder برابر شدند. داستانی از امیلی یانگ از Realgymnasium Rämibühl در زوریخ (RGZH) در مورد نجات سگ های تازی اسپانیایی که با داستانی نوشته شده توسط سامانتا کریستال و فیبی دایموند از مدرسه هویت در شهر نیویورک در مورد جنبش برای پایان دادن به فقر دوره ای گره خورده است.

این سومین جایزه اول متوالی برای RGZH در مسابقه دو سالانه News Decoder بود که برای دانش آموزان از 21 مدرسه غیرانتفاعی در 17 کشور.

جایزه دوم به Clover Choi از سال تحصیلی خارج از کشور فرانسه برای داستانی در مورد مبارزات پناهندگان اوکراینی در فرانسه تعلق گرفت.

و RGZH و Hewitt دوباره برای مقام سوم مساوی شدند. Aze Congram RGZH در مورد ایمپلنت ستون فقرات و شفافیت در صنعت ایمپلنت های پزشکی نوشت. تیم هویت متشکل از پنه لوپه فلورت و گلدی ضرابی دسترسی به سقط جنین را در ایالات تگزاس و نیویورک آمریکا مقایسه کردند.

شرکت‌کنندگان در این تکرار مسابقه به طیف گسترده‌ای از مسائل مهم می‌پردازند که شامل صحرای غذا، فقدان آموزش جنسی در مدارس، و اثرات ماندگار همه‌گیری کووید می‌شود.

روزنامه نگارانی که داستان سرایان نسل بعدی را قضاوت می کنند

برندگان توسط هیئت داوری سه نفره که شامل روزنامه نگار بین المللی و رسیور اخبار بود، انتخاب شدند متولی کارلوس روبیو، خبرنگار News Decoder و گزارشگر سابق رویترز، جولیان ناندی و جنی اسکلد، روزنامه نگار و یکی از بنیانگذاران Mobile Stories AB، یک شرکت تولید و انتشار رسانه ای سوئدی.

داستان‌های Emily Yang و Aze Congram هر دو از کلاسی به دست آمدند که توسط معلم RGZH، Martin Bott تدریس می‌شد، که در آن دانش‌آموزان، که با News Decoder کار می‌کردند، وظیفه یافتن، گزارش و نوشتن داستانی را در مدت تنها یک هفته داشتند.

ناندی داستان یانگ در مورد رفتار با سگ های تازی اسپانیایی را “داستانی تازه و تکان دهنده” نامید.

در داستان مربوط به ایمپلنت ستون فقرات، کنگرام تجربه خود را در کاشت ایمپلنت ستون فقرات در زمانی که خیلی جوان بود و نمی‌توانست خودش تصمیم پزشکی بگیرد، توضیح داد. روبیو گفت که این نشان دهنده «خبرنگاری ساده» است.

روبیو گفت: «این داستانی بود که علایق انسانی را با علایق اجتماعی گسترده‌تر و شجاعت شخصی ترکیب می‌کرد تا همه چیز را تکمیل کند.

جوانان داستان های محلی را با طنین جهانی کشف می کنند.

داستان چوی در مورد پناهندگان در فرانسه یکی از سه داستانی بود که او نوشته بود و در مسابقه شرکت کرد. دو مورد دیگر، یکی در مورد وضعیت اسفبار نانوایان نان در فرانسه و دیگری در مورد اعتراضات به اصلاحات بازنشستگی، در اوایل سال جاری منتشر شد.

اسکلد داستان های چوی را ساده توصیف کرد. اسکلد گفت: «من دوست داشتم که او واقعاً در این زمینه در مورد مسائل جاری گزارش می داد.

همه مقالات برنده نقطه اوج فرآیند امضا، گزارش، پیش‌نویس، بازبینی News Decoder بودند که در آن دانش‌آموزان با سردبیران News Decoder برای یافتن یک داستان محلی با طنین جهانی، یافتن و مصاحبه با یک متخصص در مورد موضوع، نوشتن مقاله و سپس آن داستان را چندین بار بازبینی کنید تا اطمینان حاصل کنید که دارای چندین دیدگاه و عمق است.

نلسون گریوز، موسس و رئیس News Decoder، گفت: «از آغاز هشت سال پیش، News Decoder دانش‌آموزان را تشویق می‌کند که فراتر از حباب‌های خود نگاه کنند و با صحبت با متخصصان و کسانی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، به دیدگاهی جامع و معتبر از مسائل مهم دست یابند.

گریوز گفت: «هر یک از برندگان این مسابقه همین کار را انجام داده‌اند. «برای یک نوجوان مشتاق شناسایی، نزدیک شدن و گوش دادن دقیق به مقامات آسان نیست. راه آسان این است که به سادگی نظر خود را بیان کنید. برندگان مایل بیشتری را طی کرده اند.»

این مسابقه به افتخار مرحوم آرک رابرتز جونیور، که پس از بیش از 12 سال به عنوان کارمند در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین خدمت می کرد، برگزار می شود. با حمایت یک اهداکننده ناشناس، News Decoder توانست در مجموع 800 دلار جایزه نقدی به برندگان امسال اهدا کند.

برای در نظر گرفتن شرکت در مسابقه، یک ورودی باید توسط یک یا چند دانش آموز ثبت نام شده در یک موسسه همکار News Decoder نوشته شده باشد. درباره برنامه مشارکت مدارس News Decoder بیشتر بدانید.