خروجی دوربین تله فوتو عالی است

اپل در ۲۴ ساعت نخست عرضه این گوشی توانست ۴ میلیون دستگاه از این دو مدل را گوشی آیفون تصویری سیماران به فروش برساند. آیفون ۶ پلاس همزمان با آیفون ۶ در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد و با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی به نوعی نخستین فبلت اپل به حساب میآید. همان سایز ۴٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسلی آیفون ۶ در نسل جدید آیفون دوباره تکرار شدهاست. همچنین صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی (تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ) از نوع لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ از دیگر مشخصات آن است. با این حال، سلفی گرفته شده با پیکسل از نظر من بهترین است.

عکسهای ثبت شده توسط گلکسی S21 اولترا و گوگل پیکسل ۶ پرو صورت فرد را کمی بیروح جلوه میدهند که این قطعا برای کاربران رضایتبخش نخواهد بود. این گوشی دوربینی مشابه با دوربین آیفون XS دارد و بنابراین، عکسهای پرتره بسیار خوبی میگیرد و در نور کم نیز عملکرد عالی دارد. این دستگاه جدیدترین پردازنده A11 را داشته و به همین دلیل نیز عملکرد سریع و روانی دارد. نسبت به مدل قبلی این گوشی از پردازنده دو هستهای A8 و حافظه اجرایی ۱ گیگابایت سرعت عملکرد سریعتری برخوردار است. ضخامت این گوشی ۶٫۹ میلیمتر است که باریکترین آیفون ساخته شده تاکنون است.

با این حال، در بررسی گوشی آیفون سری”S” با دو ویژگی اساسی یعنی تراشه جدید Apple A7 “Cyclone” ، اولین تراشه 64 بیتی تلفن همراه ( سالها قبل از اینکه رقبا از این تراشه استفاده کنند ) و سپس “Touch ID” ، سیستم شناسایی ایمن مبتنی بر اثر انگشت روبرو می­شویم که بازار و رقبای اندرویدی خود را کاملا ضربه فنی کرد. قابلیت «لمس فشاری» (Force Touch) که قبلتر در مکبوک و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغییراتی به آیفون آمدهاست. اما در مقابل، با آیفون جدید میتوانید تصاویری با کیفیت بالاتر ثبت کنید، از پردازندهٔ سریعتر برای بازی کردن استفاده کنید و حتی با سرعت بیشتری به اینترنت متصل شوید.

پس از به صدا درآمدن زنگ خطر برای اپل، مبنی بر توقف رشد فروش آیفون برای اولین بار پس از معرفی آیفون 6 اس، شاهد انتشار شایعاتی بودیم که حکایت از معرفی یک آیفون با نمایشگر 4 اینچی داشت. در صورتی که یک گوشی آیفون کوچک با قیمت نه چندان زیاد و یک دوربین بینظیر میخواهید، خرید آیفون XS منطقی به نظر میرسد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ثبت نام گوشی آیفون.