حفاظت از سیاره یک لباس در یک زمان.

یک مدل کسب و کار پایدار برای یک سیاره پایدار

Benedetti برای دو دهه طرح‌های لباس برای تئاترها و خانه‌های اپرا در ایتالیا، آلمان و اسلوونی خلق کرد. بندتی گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم طراح مد شوم.

تلاش او برای مد سازگار با محیط زیست زمانی آغاز شد که ابریشم صلح ساخته شده از پرورش و برداشت انسانی برای اولین بار به بازار آمد.

برند Benedetti Life، Benedetti Life، که در سال 2019 تأسیس شد، بر اساس یک مد لوکس پایدار ساخته شده است که بر آگاهی زیست محیطی و مصرف گرایی و اخلاق مسئولانه تمرکز دارد.

Benedetti گفت: “آگاهی زیست محیطی انتخاب موادی است که کمترین تأثیر زیست محیطی را دارند.” مصرف گرایی مسئولانه خرید محصولات پایدار است. اخلاق یعنی دستمزد عادلانه برای کارگران و استفاده از موادی که منشأ حیوانی ندارند.

مجموعه‌های او حاوی مواد مصنوعی نیستند و فقط از مواد گیاهی مانند چرم آناناس، بامبو، پشم ارگانیک، ابریشم، لباس‌های بافتنی و پنبه ساخته شده‌اند.

Benedetti گفت: “لباس ها در مدت سه تا پنج ماه با حداقل تاثیر بر خاک و هوا از محل دفن زباله ناپدید می شوند.”

لباس هایی که مارها را به تصویر می کشند اما از مار ساخته نشده اند

یک برند مد آهسته مانند Benedetti’s تقریباً هر دو سال یک مجموعه تولید می کند. تعداد محصولات کم است و می توانند گران باشند اما بادوام هستند. در مقایسه، یک برند فست مد حداقل 24 مجموعه در یک سال تولید می کند. تنوع زیاد محصولات ارزان، مصرف را تشویق می کند، بنابراین مقدار زیادی زباله ایجاد می کند و محیط زیست را آلوده می کند.

حدود یک میلیون گونه به دلیل تغییرات آب و هوایی، آلودگی و از دست دادن زیستگاه ناشی از انسان در معرض خطر انقراض قرار دارند. Benedetti آگاهی از نیاز به نجات گونه های جانوری در حال انقراض را با به تصویر کشیدن آنها در آثار خود افزایش می دهد.

Benedetti گفت: “من دوست دارم مردم قبل از سفارش اختاپوس در یک رستوران، در مورد آنها فکر کنند، یک کیف دستی پوست مار یا یک حیوان خانگی عجیب و غریب بخرند، تنها به این دلیل که آنها تحت تاثیر آخرین روند مد هستند.”

او تاکنون ماهی های استوایی، پرندگان بهشتی، طوطی ها، اختاپوس ها و ببرهای سفید را در آثار خود به تصویر کشیده است.

آیا می توانیم مد فست را غیر مد کنیم؟

ماموریت Benedetti Life ایجاد ارزش های جدید در صنعت مد است. کارگران نسبتاً غرامت دریافت می کنند و از مواد حیوانی استفاده نمی شود. همه محصولات Matea پایدار هستند زیرا در تولید مواد از هیچ گونه آفت کش استفاده نمی شود، رنگ ها غیر سمی هستند، مصرف آب در حداقل است، لباس ها به صورت محلی ساخته می شوند و بسته بندی آن ارگانیک است. چشم انداز برند او این است که در زمینه مد الهام بخش باشد.

در سال 2014، نسخه ایتالیایی مجله مد ووگ، Benedetti Life را یکی از امیدوارکننده‌ترین برندهای مد جهانی بوم‌شناختی معرفی کرد و در سال 2020 این شرکت جایزه Eluxe را در لندن برای پایدارترین برند لوکس سال دریافت کرد. طنین انداز ترین خبر این بود که مادر بیلی آیلیش یکی از طرح های بندیتی را در اسکار سال 2022 به تن کرد.

علاوه بر این، Circular Change، یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی که پروژه‌های اقتصاد دایره‌ای را در سرتاسر اروپا آغاز می‌کند، کار Benedetii را به عنوان «نمونه بارز اقتصاد دایره‌ای» به رسمیت شناخته است.

قهرمانان دایره ای و پیشتازان، مانند Benedetti، کسب و کارهای پایدار الهام بخش ایجاد می کنند، آگاهی را در مورد مسائل داغ زیست محیطی افزایش می دهند و بنابراین دنیا را به سمت بهتر تغییر می دهند.

زمانی که برندهای بزرگ و محبوب مد ارزش‌های بیشتری را در صنعت مد، که Benedetti Life تنظیم می‌کند، اتخاذ کنند، مردم سبک زندگی خود، به‌ویژه عادات مصرف‌کننده را تغییر خواهند داد.

دری برای یک تغییر سیستمی بزرگ باز خواهد شد.