جدا کردن پلاستیک از روی میز

بهارتی جین، سردبیر ارشد تایمز آو ایندیا، نوشت که در حالی که ود کریشنا وارث سلف شرکت، یاش پیپرز بود، تصمیم گرفت وضعیت موجود را به چالش بکشد و در زمینه‌ای که سیاره را تمیزتر و بدون پلاستیک می‌کند، تنوع ایجاد کرد.

جین گفت: «ضایعات نیشکر موجود در محل به خوبی برای تولید بسته بندی مواد غذایی و ظروف سازگار با محیط زیست و زیست تخریب پذیر استفاده می شود. این نوآوری نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه طرفدار محیط‌زیست ود کریشنا با هوش تجاری تیز ترکیب شد تا تغییری مثبت در زمین ایجاد کند و پایداری را ارتقا بخشد.»

هر چه ود کریشنا بیشتر به درون خود نگاه می کرد، بیشتر متوجه می شد که خواسته واقعی او این است که زمین را به مکانی تمیزتر بگذارد، و اینکه یک تجارت می تواند وسیله ای برای این تغییر باشد.

ود کریشنا گفت: “طبیعت را رصد کنید و خواهید دید که بلوک های سازنده آن بسیار ساده هستند – تماما از سلولز، اسیدهای آمینه و مواد معدنی ساخته شده اند.” بنابراین هدف این بود که مواد بسته بندی ساخته شده از سلولز ایجاد شود.

دور نگه داشتن پلاستیک از خط لوله

این شرکت با هدف ایجاد محصول نهایی که به اندازه کافی زیست تخریب پذیر باشد تا به طبیعت بازگردد، بسته بندی و ظروف قابل تجزیه زیستی را از ضایعات نیشکر تولید کرد.

همچنین دو محصول ثبت شده شامل یک بسته بندی انعطاف پذیر چند لایه پوشش داده شده با پلاستیک زیستی و دیگری که با استفاده از ضایعات کربنات کلسیم ترکیب شده با پلاستیک های زیستی ایجاد شده است، در خط لوله قرار دارد.

امروزه این شرکت به حضور در بیش از 40 کشور دنیا می بالد و با بیش از 40 شریک و بیش از 16000 سهامدار همکاری می کند.

یاش پاککا در حال حاضر مواد حمل غذا، ظروف خدمات غذایی قالب‌گیری شده و بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و کاغذهای تخصصی (مانند روغن‌کاری، گلاسه، پایه رهاسازی، کاغذ پوست، دستمال کاغذی و غیره) را از خمیر ضایعات کشاورزی مرطوب، عمدتاً ضایعات نیشکر، تولید می‌کند.

تمام این محصولات که از 100٪ پسماند کشاورزی ساخته شده اند، به زمین باز می گردند. منیاش پاککا در اولین سال تاسیس خود، 4000 تن زباله کشاورزی را به محصولات جدید انتقال داد.

ساخت را دوستدار محیط زیست می کند

فرآیندهای تولید آنها نیز سازگار با محیط زیست است زیرا 100٪ از انرژی توده زیستی خود تولید شده استفاده می کنند. در چند سال اخیر مصرف آب کارخانه های تولیدی آنها از 110 به 30 لیتر مکعب کاهش یافته و مصرف برق از 1400 واحد به 9 واحد برای تولید یک تن مواد کاهش یافته است.

جدای از این، به عنوان یک شرکت یاش پاککا در حال جنگل کاری مداوم است.

ود کریشنا گفت: «حتی وقتی هدیه می دهیم، مطمئن می شویم که پایدار است. ما همچنین از بسیاری از مشاغل محلی حمایت می کنیم که در کنار طبیعت کار می کنند تا کمترین ردپای کربن را ایجاد کنیم.

این به عنوان یک تغییر کلاسیک از «دوستانه با محیط زیست» معمولی به یک رویکرد «بازسازنده» بادوام تر است، چیزی که ود کریشنا اعتقاد راسخ خود به آن دارد. صنعت است، گرما و گرد و غبار ایجاد خواهید کرد.

به سخنان هر دوستدار محیط زیست گوش کنید و آنها می توانند بی وقفه در مورد اینکه انسان ها چگونه به کره زمین آسیب می رسانند ادامه دهند. با این حال، ود کریشنا متفاوت است.

او گفت: «ما واقعاً هیچ قدرتی برای آسیب رساندن به زمین نداریم، زیرا دارای کیفیت احیاکننده است و این چیزی است که آن را خاص می‌کند. «ما به خودمان آسیب می زنیم و به آرامی خود را نابود می کنیم. هر چه سریعتر به این موضوع پی ببریم، بهتر خواهد بود. هر حرکت کوچک، هر قدم کوچک در این مسیر مهم است. از تغییر طرز فکر تا جایگزینی شیوه غذا خوردن، همه چیز مهم است.»

در مورد یاش پاککا، این شرکت به دنبال ساخت بزرگترین کارخانه بسته بندی قابل کمپوست در جهان در آمریکای مرکزی است. مطمئناً این بسیار بیشتر از یک قدم کوچک است. تک تک بطری‌ها یا کیسه‌های پلاستیکی که توسط ما رد می‌شود، هر زباله‌ای که مجدداً توسط ما استفاده می‌شود، ممکن است قطره‌ای در اقیانوس باشد، اما پس از آن، این قطرات هستند که باعث ایجاد اثر موج می‌شوند.

جین گفت که برای خوانندگان جوان، داستان موفقیت کریشنا درسی است که فقط خواستن زمینی تمیزتر کافی نیست.

جین گفت: “شما باید دستان خود را کثیف کنید تا زباله های پلاستیکی را از روی سیاره پاک کنید، سود آن یک امتیاز است.” جالب اینجاست که یک محصول خوب همیشه به مشتریان راه پیدا می‌کند – چه از طریق واسطه‌هایی مانند مک‌دونالدز، هلیدیرام یا چای پوینت یا مستقیماً از طریق وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی مانند آمازون، که حتی من بشقاب‌ها و کارد و چنگال «چوک» را از آنجا تهیه کرده‌ام.»