با در نظر گرفتن انتخابات 2024، ما دوباره به اینجا می رویم!

قدیمی ترین دموکراسی جهان به سمت کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده در آب های ناشناخته حرکت می کند.

من از کلمه “قایقرانی” فقط برای حفظ استعاره استفاده می کنم. “Lurching” احتمالاً توصیف مناسب تری است. هفده ماه قبل از رفتن رای دهندگان آمریکایی به پای صندوق های رای برای انتخاب رهبر خود برای یک دوره چهار ساله در کاخ سفید که از 20 ژانویه 2025 شروع می شود، نتیجه این است که هر کسی حدس بزند چه اتفاقی خواهد افتاد.

نظرسنجی‌ها در این مرحله نشان می‌دهد که رای‌دهندگان در مورد نحوه شکل‌گیری رقابت وحشی نیستند. اما خطرات نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای جهان نیز بسیار زیاد است. حزب دموکرات به طور کلی طرفدار یک سیاست خارجی جهانی است و ایالات متحده نقش پیشرو در جامعه بین المللی ایفا می کند در حالی که حزب جمهوری خواه به طور فزاینده ای انزواگرا است.

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا، دموکرات، اواخر ماه گذشته رسما نامزدی خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد.

بایدن با 80 سال سن مسن ترین مدیر اجرایی ایالات متحده است همیشه. او در پایان دوره دوم 86 ساله خواهد شد. جای تعجب نیست که سن به عنوان یک منفی اصلی برای بایدن به نظر می رسد. طبق جداول اکچوئری، امید به زندگی مردان 80 ساله آمریکایی کمی بیش از هفت سال است.

آیا دوباره بایدن علیه ترامپ باشد؟

دونالد ترامپ، که بایدن در سال 2020 با وجود تداوم اعتراضات ترامپ، او را شکست داد، اواخر سال گذشته اعلام کرد که به دنبال یک مسابقه مجدد است.

ترامپ جوان نیست. او 76 سال دارد. اما او با یک منفی بزرگتر از سن مواجه است: او برای اقداماتی که در دوران ریاست جمهوری خود و قبل از آن انجام داده است، با خطرات قانونی جدی مواجه است. یک کاریکاتور سرمقاله اخیر با عنوان “مسابقه ریاست جمهوری 2024” ترامپ را با لباس ورزشی در حال فرار از پلیس نشان می دهد.

اگرچه نظرسنجی ها به وضوح نشان می دهد که همتایان دموکرات بایدن دیوانه نامزدی او برای دور دوم انتخابات نیستند، اما او در حال حاضر با مخالفت جدی برای نامزدی مجدد مواجه نیست.

ترامپ چند رقیب اعلام شده برای حزب جمهوریخواه دارد – نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و سناتور تیم اسکات از ایالت کارولینای جنوبی.

چندین نفر دیگر، از جمله فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، رقبای بالقوه هستند. اما به نظر می‌رسد که پایگاه محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه همچنان ترامپ را ترجیح می‌دهد و پیش‌بینی‌کنندگان سیاسی او را به‌عنوان گزینه مورد علاقه برای نامزدی حزبش می‌دانند.

آیا رای دهندگان ایالات متحده ریاست جمهوری را به یک جنایتکار محکوم می کنند؟

هفده ماه یک عمر در سیاست ایالات متحده است. آنچه اکنون در مورد رقابت ریاست جمهوری 2024 آمریکا می دانیم می تواند به راحتی یک شبه وارونه شود.

فهرست بلندبالایی از رویدادهای ملی و جهانی می تواند عامل تغییر باشد. بزرگترین چیز غیر قابل تصور: حامیان سرسخت ترامپ در صورتی که ترامپ با زندان مواجه شود، چه واکنشی نشان خواهند داد؟ او در حال حاضر در نیویورک تحت کیفرخواست قرار دارد. در ایالت جورجیا و در سطح فدرال، هزینه های بیشتر، بالقوه بسیار سنگین تر، امکان پذیر است.

حتی قبل از صدور کیفرخواست در نیویورک، ترامپ پیشنهاد کرد که طرح اتهام علیه او می تواند منجر به ناآرامی های خشونت آمیز شود.

او در پلتفرم رسانه اجتماعی Truth Social خود نوشت: «چه نوع شخصی می تواند شخص دیگری را متهم کند، در این مورد رئیس جمهور سابق ایالات متحده، که بیش از هر رئیس جمهور در تاریخ رأی آورده است، و نامزد پیشرو (با فاصله زیاد!) نامزدی حزب جمهوری خواه، با یک جنایت، زمانی که همه می دانند که هیچ جنایتی مرتکب نشده است و همچنین می دانند که مرگ و ویرانی احتمالی در چنین اتهام دروغینی می تواند برای کشور ما فاجعه بار باشد.

دیگر تغییرات بالقوه بازی سیاسی شامل جنگ روسیه علیه اوکراین، طرح‌های چین در مورد تایوان، تلاش کره شمالی برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت هسته‌ای و/یا تشدید خشونت در منطقه‌ای که خاورمیانه است، می‌شود.

باید به دهه 1960 برگردیم، زمانی که ایالات متحده با شورش های نژادپرستانه در بسیاری از شهرهای بزرگ، جنگ غیرمحبوب در ویتنام و تهدید هولوکاست هسته ای ناشی از رویارویی آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی قدیم درگیر بود تا چیزی شبیه به شرایط امروزی پیدا کنیم. .