کلاس کنکور یا دی وی دی؟

در سطح شهر معلمان و کلاس های کنکور زیادی وجود دارد بخصوص در شهرهای بزرگ این امر چشمگیر است و به دلیل حساس بودن این مسئله داوطلبان زیادی در این کلاس ها شرکت می کنند. به جرات می توانم بگویم این سوال مسئله جدی بسیاری از بچه های کنکوری است و تبلیغات عظیمی که در همایش ها و کلاس های کنکور و در مورد دی وی دی ها در سطح کشور انجام می شود که باعث می شود که داوطلب گیج و سردرگم بماند که از کدامیک استفاده کنم؟ مثلاً ممکن است برای یک کلاس دو ساعته در شهر تهران یک و نیم الی دو ساعت زمان رفت آموزش ادبیات و برگشت باشد. حتی در بعضی موارد شرکت در کلاس های 60 تا 70 نفره یک استاد برتر و معروف از کلاس های نیمه خصوصی یا خصوصی سایر استادان بیشتر است. یعنی با این دی وی دی ها می توانیم از تدریس اساتید معتبر بهره مند شویم که توانایی شرکت در کلاس های ان ها را نداریم.

این مزایایی که گفتم فقط در صورتی وجود دارد که استادی که درس را تدریس می کند و موسسه مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار باشد بخصوص که موسسات با کیفیت زیادی در سطح کشور وجود دارد و در بین آن ها هم موسسات بی کیفیتی هم وجود دارد که دانش آموزان را دچار سردرگمی می کند که به این امکانات آموزشی بدبین شود پس در انتخاب این موسسات دقت داشته باشید و همچنین سعی کنید موسسه ای را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش و نظارت مشاوره ای بر روی داوطلب را داشته باشد . بخصوص که در زمان کنکور همه داوطلبان با کمبود وقت مواجه هستند. ما یک درس را در نظر می گیریم و داوطلبان در مواجه با آن درس مورد نظر می توانند به چند دسته تقسیم شوند. از مزایای بزرگ دیگر آن است که شما می توانید هر چند بار دی وی دی را که خواستید مشاهده کنید و اگر متوجه نشدید دوباره آن را به عقب باز گردانید و آن قسمت را مشاهده کنید. همچنین لزومی ندارد که فقط از یک منبع استفاده کنید می توانید برای از دروس از دی وی دی و برای بعضی ها از کلاس های کنکور استفاده کنید و برای بعضی از دروس از هیچکدام استفاده نکنید و خودتان بخوانید.

سخن پایانی: امیدوارم توانسته باشم در این امر مهم شما را راهنمایی کرده باشم که بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید. برای مثال من در دوران کنکور درس دین و زندگی را در زمان خودش می توانستم نزدیک به 70% بزنم. و همچنین در کنکور 95 درصد 68% را زده بودم و درصد 70% هم قابل قبول و خوب کلیک کنید است. دانش آموزانی هستند که به هر دلیلی سطح علمی بالایی در آن درس دارند و می توانند درصدهای بالایی را در آن درس بزنند . هزینه کمتری که نسبت به کلاس های کنکور دارد. در این کلاس ها شما مستقیماً با معلم در ارتباط هستید و می توانید مشکل خود را از او بپرسید یا اگر مشکلی برایتان در آن درس پیش آمد با استاد مورد نظر مشورت کنید.از مزایا دیگر تحت نظر بودن و آزمون دادن در سر همان کلاس می باشد که می تواند در پیشرفت شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

یکی از دلایل استفاده از این دی وی دی ها صرفه جویی در زمان است. استفاده از دانش و تجربه اساتید برتر کشور. از معایب دیگر می توان به تعداد شرکت کنندگان موجود در یک کلاس شرکت کرد که در اکثر موارد تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان در یک کلاس وجود دارد و باعث پایین آمدن راندمان کاری دانش آموزان می شود. شاید برخی از داوطلبان با داشتن توان مالی به دلیل اینکه در مناطق دور افتاده ای هستند نتوانند در این کلاس ها شرکت کنند. یکی دیگر از مشکلات کلاس های کنکور این است بچه های شهرهای کوچک و روستاها ممکن است از اساتید خبره و ماهر بی بهره باشند. همه پیشرفت ها در خارج از منطقه راحتی انجام می شود پس از سخت تلاش کردن استاد علیرضا یوسفیان پور  دست نکشید. ولی با دی وی دی ها و همایش های استاد یوسفیان پور توانستم در کنکور 96 درصد خود را به 94 برسانم. لازم به ذکر است که چند مورد را باید در مورد دی وی دی های آموزشی خدمتتان عرض کنم .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مشاوره کنکور 1400 لطفا به بازدید از وب سایت ما.