جو بایدن چه نوع رهبر جهانی خواهد بود؟

انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایالات متحده و تغییر قریب الوقوع فرماندهی در کاخ سفید دو س keyال اساسی را در پی دارد: چه چیزی باعث یک رهبر جهانی می شود؟ و عملکرد رئیس جمهور جدید ایالات متحده در صحنه جهانی چگونه است؟

بیایید به این فکر کنیم که شما چه کسی را رهبر جهانی می دانید. گذشته یا حال؟ زنده یا مرده؟ واقعی یا خیالی؟

بیش از 20 سال پیش ، من این س veryال را برای رهبران ارشد یک اداره دولتی در یک کشور بزرگ مطرح کردم ، مأموریت آنها “وجدان فنی انبار سلاح هسته ای” بود.

جای تعجب نیست که رایج ترین گزینه سوم و دوم آنها رهبران محافظه کار انگلیس و ایالات متحده ، مارگارت تاچر و رونالد ریگان بودند. شماره یک آنها؟ هیچ کس غیر از صلح ساز هندی مهاتما گاندی.

در ابتدا واقعاً متعجب شدم ، اما به نوعی نباید اینگونه بودم که این رهبران خود را صلح جهانی نگاه می داشتند ، البته به شیوه ای کاملا متفاوت از گاندی.

دسته بندی رهبران جهانی

این جلسه و تحقیقات بعدی به من کمک کرد تا تبلور دهم که سه دسته مختلف از رهبران جهانی وجود دارد:

1 با حکم – کار آنهاست! نمونه های اصلی می توان به پاپ کاتولیک روم ، دالایی لاما یا دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد.

2 توسط نفوذ – این وظیفه آنها نیست اما آنها با کارهایی که انجام می دهند تأثیر بسزایی در جهان دارند. این لیست ممکن است شامل مخترعان فناوری ، مانند استیو جابز از اپل یا بیل گیتس از مایکروسافت باشد ، اگرچه ممکن است دومی اکنون از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، بزرگترین موسسه خیرخواهانه خصوصی در جهان ، حتی نقش جهانی بیشتری داشته باشد.

3 به عنوان مثال – اندازه گیری این گروه ممکن است دشوارترین باشد اما می تواند الهام بخش ترین باشد زیرا هر کسی می تواند آرزو داشته باشد که از گاندی یا مادر ترزا یا نلسون ماندلا تقلید کند.

بسیاری از مطالعات و مقالات درباره آنچه که یک رهبر واقعی جهانی را به وجود می آورد ، به ویژه کسی که با مثال رهبری می کند وجود دارد. یکی از جدیدترین و جامع ترین لیست ها در مقاله جذاب LinkedIn 2019 توسط ژورژ پاتاتانیان ، مدیر جهانی علوم و فناوری ساخت در شرکت دارویی ژاپن تاکدا ، شرح داده شد.

پاتاتانیان پیشنهاد کرد که 12 ویژگی اصلی وجود دارد که باید تسلط یابند: خودآگاهی؛ صبر؛ فراگیری؛ ارتباط موثر؛ ایجاد اتحاد و مشارکت چشم انداز تصویر بزرگ؛ کنجکاوی تطبیق پذیری؛ خلاقیت امانت؛ رحم و شفقت – دلسوزی؛ و هوش هیجانی.

مهارتهایی که جو بایدن به آنها نیاز خواهد داشت

با توجه به تجربه ، تحقیق و نوشتن خودم در 30 سال گذشته ، پنج ویژگی و مهارت خاص اما مکمل دیگر را پیشنهاد می کنم:

1 یکپارچگی غیر قابل استیضاح، با یک قطب نما اخلاقی قوی برای آنچه که درست است و نه فقط مصلحت؛

2 فروتنی اصیل تشخیص اینکه شناختن همه چیز امکان پذیر نیست و رهبران برای کمک به آنها به مشاوران و مشاوران متنوع و مورد اعتماد احتیاج دارند.

3 دیدی که به وضوح بیان شده است آنچه ممکن است و غیر ممکن است ، منجر به اقدام متفکرانه ای می شود تا اظهارات بی معنی یا وعده های پوچ.

4 پشتکار سرسخت و قوام مداوم در برابر سردرگمی اجتناب ناپذیر ، هرج و مرج و ناملایمات ؛

5 مسئوليت برای همه نتایج – خوب و بد – و زمان جشن موفقیت و تعهد یادگیری ، تغییر و رشد از شکست.

هیچ یک از این ویژگی ها موفقیت را برای رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن یا سایر رهبران احتمالی جهانی تضمین نمی کند ، اما مطمئناً به آنها کمک می کند تا بیشترین تلاش خود را برای سود بیشتر مردم در بیشتر نقاط جهان انجام دهند ، اعتماد و احترام در طول راه به جای محبوبیت یا ترس.

یا به قول نویسنده برزیلی پائولو کوئلیو: “جهان با مثال شما تغییر می کند ، نه با نظر شما.”