جوانان در ساحل عاج در میان اغتشاشات سیاسی به دنبال صلح هستند

ساحل عاج پس از انتخابات با خشونت همراه با آینده نامشخصی روبرو است ، اما سه شهروند جوان در آفریقای غربی در حال گسترش صلح و ثبات در یک کشور تقسیم شده هستند.

رئیس جمهور آلسان اوتارا پس از رای گیری روز شنبه در حالی که به دنبال سومین دوره انتخابات است که با خشونت مرگبار و تحریم مخالفان همراه است ، یک پیروزی زودهنگام را به دست آورد.

ساحل عاج که مستعمره سابق فرانسه بود ، پس از یک تلاش ناکام در کودتای 2002 علیه ریاست جمهوری لوران گباگبو که منجر به شورشیان شد تا کنترل قسمت شمالی کشور را به دست بگیرند ، نزدیک به یک دهه بین سال های 2002 و 2011 به نصف تقسیم شد.

جنگ در سال 2011 هنگامی پایان یافت که اواتارا پس از انتخابات بسیار مشاجره که با خشونت گسترده بین طرفداران اواتارا و گباگبو منجر به کشته شدن حداقل 3000 نفر شد ، قدرت را بدست گرفت.

اواتارا از سال 2011 ریاست یک دوره ثبات نسبی را بر عهده داشته است.

در اوت ، اوتارا اعلام کرد که پس از مرگ نخست وزیر آمادو گون کولیبالی ، اواتارا ، برای سومین بار در سمت ریاست جمهوری ایستاد. محافظ که کاندیدای حزب حاکم برای ریاست جمهوری و در میان افراد مورد علاقه بود.

اعلامیه اوتارا باعث ایجاد تنش در میان طرفداران وی و مخالفان شد که رهبر را به نقض محدودیت دو دوره تعیین شده در قانون اساسی متهم کردند.

این اختلاف منجر به خشونت قبل از دور اول رای گیری شد که منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر شد. رویترز روز یکشنبه به نقل از مقامات گفت که حداقل پنج نفر دیگر در درگیری های روز انتخابات کشته شدند.

جوانان معتقدند صلح در ساحل عاج امکان پذیر است.

برخی از عاج ها برای آینده صلح آمیز می جنگند.

امانوئل آژانور یک جوان 18 ساله اهل ایوروس است که علاقه زیادی به ادبیات دارد و چندین کتاب از جمله “شکننده” نوشته است که اوایل امسال در یک مسابقه ادبی پان آفریقایی جایزه گرفت.

Adjanor ، یک وبلاگ نویس برای صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) ، # Pourlapaixjem’engage (“من به صلح متعهد هستم”) راه اندازی کرد ، که بیش از 50 شخصیت در سراسر کشور از جمله موریل آهوره ، ورزشکار عاجی را درگیر کرده است.

آژانور در مصاحبه ای گفت: “وقتی به اعتراضات مرگبار و همه این تهدیدها در اینترنت می اندیشم ، از وضعیت سیاسی ساحل عاج بسیار نگران می شوم ، حتی می گویم ترسیده ام.” “اما مهمتر از همه ، من اطمینان دارم که هنوز هم ممکن است آینده درخشان باشد.”

زنان می توانند اوضاع را در ساحل عاج به سمت بهتر تغییر دهند.

یاسمینا ترائوره ​​با U-Report Côte d’Ivoire ، یک ابزار پیام رسانی اجتماعی یونیسف و سیستم جمع آوری اطلاعات درگیر است و سال گذشته مسئولیت باشگاه مهندسی فناوری علوم و ریاضیات (STEM) در سفارت آمریکا در پایتخت اقتصادی کشور بود ، آبیدجان

در مصاحبه ای ، تراوره گفت آشتی سیاسی پایدار در ساحل عاج نیاز به مشارکت بیشتر زنان در صحنه سیاسی دارد. طبق اتحادیه آفریقا ، زنان تنها 8٪ از سیاستمداران در ساحل عاج را تشکیل می دهند.

“من قویاً معتقدم که با آنها ، ما می توانیم اوضاع را به سمت بهتر تغییر دهیم. بنابراین چرا به آنها وسیله ای برای انجام این کار نمی دهیم؟ “” ترائوره ​​گفت.

“با توجه به حوادث غم انگیز چند هفته گذشته ، من بدبین هستم که چند هفته آینده ما را به صلح برساند. با این حال ، من همچنان به آینده بهتر برای همه مردم عاج معتقد هستم ، که با مشارکت بیشتر جوانان تسهیل می شود. “

آخرین پروژه Traoré برای ارتقا peace صلح ، با حمایت U-Report ، شامل یک کمپین برای کمک به شهروندان از محله های طبقه کارگر بود تا در دوره انتخابات رفتار مسالمت آمیز داشته و خشونت را رد کنند.

باند ها شهروندان را به وحشت انداخته اند.

براساس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) ، بیش از نیمی از 126،700 ایوروایری که در طی بحران پس از انتخابات 2010-2010 آواره شدند ، کودک بودند.

فعال حقوق بشر ، بنی کونان ، اوضاع کودکان را غیر قابل قبول می داند.

رئیس باشگاه حقوق بشر کالج مدرن کوکودی ، کونان نمایش های تئاتر ، کنفرانس ها و یک دیسکو موسیقی را برای ارتقا peace صلح و به گفته وی “صدای بی صدا” ترتیب داده است.

کونان در مصاحبه ای گفت: “احساس می کنم اقدامات من اکنون واقعاً تعیین کننده خواهد بود.” “به همین دلیل من مصمم ترم که به پیشرفت صلح ادامه دهم.”

کونان گفت که او در حال ارسال نامه به کمیسیون حقوق بشر اتحادیه آفریقا برای جلب توجه به “میکروب ها” است – باندهای نوجوان در آبیدجان که مردم را وحشت زده می کنند. مخالفان دولت را متهم کرده اند که از باندها برای ترساندن مخالفان استفاده کرده است.

کونان امیدوار است که اعضای باند سرانجام در جامعه دوباره ادغام شوند.

کونان گفت: “رهبران ما پس از بحران 2010 به ما قول دادند که دیگر درگیری مسلحانه وجود نخواهد داشت ، اما آنها به قول خود عمل نکردند.” “من احساس می کنم خیانت شده و مورد غفلت قرار گرفته ام.”