چرا یک جوان نباید از بورس سهام چشم پوشی کند

بسیاری از جوانان امیدوارند جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شود ، نرده ها با متحدان آمریكا را برطرف كند و دوباره به توافق نامه پاریس در مورد تغییر آب و هوا بپیوندد.

اما برای آینده های بلند مدت شخصی خود ، آنها باید حداقل به اندازه بورس سهام اهمیت دهند.

اگر انتظار ندارید هرگز نگران پول باشید نیازی به خواندن این قطعه نیست. برای هر کس دیگری ، این یک واقعیت ناراحت کننده و کسل کننده از زندگی است که شروع به پس انداز برای آن روز دور هنگام بازنشستگی خیلی زود نیست. و این بدان معنی است که شما نمی توانید وال استریت را نادیده بگیرید. در اینجا دلیل آن است.

خیلی ساده ، در دراز مدت ، هیچ چیز سهام ها را شکست نمی دهد.

تاریخچه نشان می دهد که سرمایه گذاری در بورس سهام به مرور زمان نتیجه می دهد.

هر ساله ، Credit Suisse سالنامه معتبر بازده سرمایه گذاری را که توسط سه استاد از دانشگاه کمبریج و دانشکده بازرگانی لندن تنظیم شده است ، منتشر می کند.

در نسخه 2020 ، آنها محاسبه می کنند که طی 120 سال گذشته ، سهام جهانی 5.2٪ در هر سال پس از تورم در مقابل 2.0٪ برای اوراق قرضه بلند مدت دولتی و 0.8٪ برای اسکناس یا IOU دولت کوتاه مدت بازده داشته است.

در دهه گذشته ، سهام حتی عملکرد بهتری داشته است و در سال 7.6٪ در مقایسه با اوراق قرضه 3.6٪ بازده داشته است.

(سهام سهام مالکیت یک شرکت است. اکثر شرکت ها ، اما نه همه ، بخشی از سود خود را به سهامداران منظم به سهامداران پرداخت می کنند. اوراق قرضه نوعی بدهی است که ناشر – غالباً یک شرکت یا دولت – به آن قول می دهد برای بازپرداخت در یک تاریخ مشخص در آینده. خریداران سود را تا زمان بازپرداخت اوراق قرضه دریافت می کنند.)

اتفاقاً همه این ارقام فرض می کنند که درآمد دریافتی از سهام و اوراق قرضه مجدداً سرمایه گذاری می شود. این بسیار مهم است زیرا ، به لطف معجزه ترکیب، این به معنی یک گلدان سرمایه گذاری است در بلند مدت باید مثل گلوله برفی رشد کند

اکنون ، ذکر این ارقام قطعاً به معنای تحریک التماس ، وام یا سرقت برای سرمایه گذاری در سهام نیست. عملکرد قبلی هیچ ضمانتی برای عملکرد آینده نیست. در واقع ، اساتید Credit Suisse احتیاط می کنند که وقتی نرخ بهره واقعی پایین است ، همانطور که اکنون است ، بازدهی برای تمام طبقات دارایی کاهش می یابد.

بعلاوه ، با توجه به برخی معیارها ، قیمت سهام در ایالات متحده با استانداردهای تاریخی بسیار گران است. و هیچ کس نباید فقط با داشتن سهام همه تخمهای خود را در یک سبد قرار دهد. متنوع سازی اولین اصل سرمایه گذاری است.

با این وجود ، یافته های سالنامه که توسط سایر تحقیقات دانشگاهی تأیید می شود به یک نتیجه مهم اشاره کنید: آنچه برای بازده بلند مدت مهم است “زمانبندی بازار” نیست “زمان در بازار” است.

بورس همیشه منعکس کننده اقتصاد نیست.

که ما را به تأثیر سیاست بر رشد اقتصادی و قیمت سهام می رساند.

اولاً ، ارتباط کمی بین بازار سهام و رشد اقتصادی وجود دارد. همانطور که پل ساموئلسون ، اقتصاددان برنده جایزه نوبل ، یک بار گفت ، بازار به درستی پیش بینی کرده است نه از پنج گذشته رکود اقتصادی

دوم ، این فرض که اقتصاد بهتر عمل می کند تحت ریاست جمهوری جمهوری نادرست است. رشد در زمان رونالد ریگان قوی بود اما در زمان بیل کلینتون قوی تر بود. هر دو بوش ریاست اقتصادی ناخوشایند را داشتند.

هیچ یک از این دو نکته نباید تعجب آور باشد. خرید سهام در یک شرکت به شما حق سهمی از سود آینده آن شرکت را می دهد (یا امید به سود آینده در مورد برخی از پیشگامان فن آوری مانند تسلا و پالانیر). در صورت موفقیت شرکت ، شما به طور منظم سود سهام دریافت خواهید کرد و قیمت سهام افزایش می یابد تا انتظار افزایش سود در آینده را منعکس کند.

در نهایت ، رمز موفقیت یک شرکت توانایی برتر بودن در یک بازار خاص و دفع رقبا از طریق نوآوری مداوم و بهره وری است.

سیاست های دولت البته در کوتاه مدت بر چشم انداز سود تأثیر دارد. قیمت سهام با کاهش مالیات شرکت های بزرگ دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا افزایش یافت. و برای مدتی ، سرمایه گذاران از احتمال اینکه رئیس جمهور بایدن این کاهش ها را معکوس کند و قوانین و مقررات زیست محیطی و سایر مقررات ترامپ را که لغو کرده است ، بازگردانند و هزینه های تجارت را افزایش دهند ، ترسیدند.

بورس سهام از عدم اطمینان متنفر است.

اما اعتماد به نفس در وال استریت پس از نظرسنجی ها نشان داد که بایدن با برتری ثابت و قاطع نسبت به ترامپ پیش می رود و به دموکرات ها شانس خوبی برای پیروزی در هر دو مجلس کنگره می دهد.

نظرسنجی به سهیم شدن قیمت کمک کرده است زیرا بازارهای مالی از عدم اطمینان متنفر هستند. سرمایه گذاران از چشم انداز افزایش مالیات خوشحال نیستند ، اما اکنون که شانس نتیجه معترض انتخابات کاهش می یابد ، آنها می توانند حداقل آنها را در پیش بینی سود شرکت قیمت گذاری کنند.

یک جارو تمیز برای دموکرات ها همچنین می تواند یک طرح محرک بزرگ دیگر برای کمک به اقتصاد از بیماری همه گیر ویروس کرونا تضمین کند. در مواقع عادی ، ممكن است هجوم دولت به بورس اوراق بهادار شود. سرمایه گذاران می توانستند نگران باشند که فدرال رزرو ، بانک مرکزی ایالات متحده ، ممکن است با نرخ بهره بالاتر پاسخ دهد تا تهدید تورم را کاهش دهد.

اما ویروس کرونا به معنای این است که اوقات طبیعی نیست. بانک فدرال روشن کرده است که هزینه های وام حداقل برای دو یا سه سال آینده صفر خواهد ماند. و نرخ بهره بدون شک مهمترین عامل در تعیین ارزش سهام است. نرخ بهره پایین افزایش ارزش حاضر سود نقدی آینده یک شرکت و در نتیجه چقدر سرمایه گذاران مایل به پرداخت برای خرید سهام آن هستند.

جوانان نمی توانند سهام را نادیده بگیرند.

بنابراین ، اگرچه مطالعه Credit Suisse نسبت به بازده ضعیف تر به دلیل نرخ بهره بسیار پایین هشدار می دهد ، اما هنوز هم حساب می کند که بیش از 20 سال ، سرمایه گذاران سهام می توانند انتظار داشته باشند که پول خود را نسبت به داشتن اسکناس های کوتاه مدت دولت دو برابر کنند.

باز هم ، توجه به قضاوت در مورد بازده را در طولانی مدت یادداشت کنید. قیمت سهام ممکن است حتی اگر نظرسنجی ها درست باشد و بایدن به راحتی برنده شود ، سقوط کند. “خرید شایعه ، فروش واقعی” از ویژگی های بازارهای مالی است. با وجود شاخص های اصلی سهام ایالات متحده در نزدیکی رکورد ، علی رغم زمینه اقتصادی ناخوشایند ، بازگشت مجدد جای تعجب نخواهد داشت.

اما کتاب های تاریخ مالی روشن است: اگر قادر به پس انداز باشید ، نمی توانید سهام را نادیده بگیرید.