‘پیامبران’ کلیسا آفریقایی های مشتاق زندگی بهتر را طعمه خود می کنند

چوپان بوشیری ، پیامبر خود خوانده مالاویایی می گوید مردان خدا باید ثروتمند باشند. وی سالها با این نسخه در آفریقای جنوبی زندگی می کرد قبل از آنکه همسرش و متهم به کلاهبرداری ، ماه گذشته از قرار وثیقه صرف نظر کرده و به کشور خود فرار کرده و حتی پس از تحویل گذرنامه خود به طرز مرموزی از مرز عبور کردند.

بنیانگذار کلیسای مسیحیان منور ، که کت و شلوارهای طراح را ترجیح می دهد ، یکی از تعداد روزافزون کشیشان “کاریزماتیک” در سراسر قاره است که صدها هزار جماعت را آرزو می کنند که زندگی مرفه تری داشته باشند. اگر مومنان کمک مالی کنند – که هزینه های زندگی مجلل مبلغین را تأمین می کند ، کشیشان نوید سعادت می دهند.

از زمان دستگیری او و همسرش برای اولین بار در فوریه 2019 به اتهام پولشویی و کلاهبرداری با بیش از 100000000 RP (6/6 میلیون دلار آمریکا) ، تعداد زیادی از پیروان بوشیری به حمایت وی پرداختند. خیلی ها برای آزادی او گریه می کردند و با صدای بلند دعا می کردند.

به همین ترتیب ، هواداران قبلاً در دادگاهی در مالاوی حضور یافتند كه در آن زوج پس از دستگیری به علت فرار در آنجا حضور یافتند یک قاضی دادگاه آنها را آزاد کرد به این دلیل که بازداشت آنها غیرقانونی بود.

این پرونده باعث ایجاد تنش بین آفریقای جنوبی و مالاوی شده است ، رئیس جمهور تازه منتخب آنها در زمان فرار بوشیری ها از پرتوریا دیدار می کرد. لیلونگو این درگیری را انکار کرده است.

بوشیری می گوید او از ترس جان خود و محکومیتش برای محاکمه عادلانه دادستان های آفریقای جنوبی به مالاوی فرار نکرد. آفریقای جنوبی تلاشی را با مشارکت اینترپل برای استرداد این زوج آغاز کرده است.

چندین “پیامبر” کلیسا تحت تحقیق هستند.

بوشیری ، که همچنین با اتهامات تجاوز جنسی روبرو است ، فقط یکی از چند کشیش آفریقایی است که از این قانون عقب افتاده اند.

تیموتی اوموتوسو نیجریه ای ، ساکن آفریقای جنوبی نیز به اتهام تجاوز به عنف و قاچاق انسان تحت محاکمه است ، زیرا قربانیان قربانیان خود را از سن 14 سالگی مرتب کرده است.

کمیسیون حقوق فرهنگی ‚مذهبی و زبانی (CRL) شاهد شهادت قربانیان ادعایی رهبر کلیسای رودخانه های آبهای زنده ، استفان زوندو ، متهم به سو ab استفاده جنسی یا بهره برداری مالی از قربانیان خود بوده است. زوندو اتهامات را رد می کند.

در سپتامبر 2014 ، حدود 115 نفر ، از جمله 84 آفریقای جنوبی در سفر زیارتی ، پس از فروپاشی یک مهمانسرای کلیسا در نیجریه متعلق به انجیلیست برجسته سلطان جوشوا جان دادند.

این حادثه اختلافات دیپلماتیک بین دو کشور را به راه انداخت و آفریقای جنوبی نیجریه را متهم کرد که با تحقیقات خود پا به پا می کند.

جوشوا وقتی در فیس بوک گفت که قربانیان در حمله علیه خود “شهیدان ایمان” هستند ، خشم بسیاری را خشمگین کرد و گفت که یک هواپیمای مرموز قبل از فروپاشی ساختمان بر فراز ساختمان پرواز کرده است. مقامات نیجریه عدم رعایت پروتکل های ایمنی در حین ساخت را مقصر دانستند.

آیا کلیساهای آفریقایی عمدتاً به م institutionsسسات تجاری تبدیل شده اند؟

گزارش سال 2017 کمیسیون حقوق CRL آفریقای جنوبی داستان های رسانه ای متعددی را بیان کرد کشیشان به پیروان خود دستور می دهند که چمن ، مار بخورند ، بنزین بنوشند یا بخشی از آنها را با مبالغ هنگفت بخورند برای داشتن یک معجزه یا برکت تضمین شده “بخش بزرگی از جامعه این سوال را به وجود آورده اند که آیا دین به یک نهاد تجاری یا کالایی برای غنی سازی تعداد کمی تبدیل شده است؟”

برای مثال ، طبق گزارشات ، ارزش بوشیری 150 میلیون دلار آمریکا است. وی علاوه بر وزارت کلیسا ، که هر هفته هزاران نفر از جماعت را به خود جلب می کند ، صاحب یک شرکت سرمایه گذاری است که به گفته وی در صنعت نفت ، معدن ، املاک و مستغلات ، حمل و نقل و صنعت مهمان نوازی علاقه مند است. او می گوید این مشاغل تجاری به جای کمک های مالی کلیسا ، شیوه زندگی او را تأمین مالی می کند و شک و تردید در مورد منبع ثروت خود را بی اساس می داند.

پیرمرد 37 ساله و پر زرق و برق 37 ساله ای که غالباً در یکی از چهار هواپیمای شخصی خود عکس گرفته یا در کنار ناوگان اتومبیل های لوکس در خارج از عمارت خود عکس می گیرد ، “رسم بدگویی مردان خدا وجود دارد.” ، در وب سایت کلیسای خود گفت.

“این برداشت وجود دارد که قرار نیست مردان خدا ثروتمند باشند. من نمی دانم این برداشت از کجا ناشی می شود ، اما اگر کتاب مقدس را بخوانید ، متوجه می شوید که مردان خدا ثروتمند بودند ، از جمله ابراهیم. “

بوشیری یکی از ثروتمندترین کشیشان آفریقا است ، در کنار افرادی مانند جاشوا نیجریه ای ، که در فهرست ثروتمندترین رهبران کلیساهای 2011 در مجله تجاری آمریكا فوربس قرار داشت ، ارزش خالص آن از 10 تا 15 دلار است. میلیون.

به اعتبار وی ، جوشوا همچنین یکی از انسانهای بشردوست آفریقایی است ، هرچند که وی به همان اندازه جنجالهایی مانند ادعای توانایی بهبود بیماریهایی مانند ایدز و سرطان را به عنوان کمک های مالی برای برنامه های آموزشی ، مراقبت های بهداشتی و توانبخشی تیتر زده است.

همچنین در لیست ثروتمندترین آفریقایی ها ری مك كولی رهبر روما وجود دارد كه یكی از دانشگاهیان از آن كلیسا “یك فرقه سعادت” یاد می كند كه ثروت همان سعادت است و اگر به ری مك كولی پول بدهید همه اینها ممكن است. “

در اوایل سال جاری ، کلیسا از اعضای خود خواست تا دهک های خود را به یک حساب بانکی تعیین شده واریز کنند ، زیرا آنها به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 نمی توانند شخصاً کمک های خود را انجام دهند.

کشیش متولد زیمبابوه ، اوبرت آنجل ، که سفارت روح را تاسیس کرد ، همچنین به عنوان کلیسای GoodNews شناخته می شود ، گزارش شده است که با هلی کوپتر سفر می کند و این پیام را می دهد که خدا می خواهد گله های او به اندازه خودش ثروتمند باشد.

شباهت های مبلغان “سعادت” ایالات متحده

کلیساهای کاریزماتیک آفریقا، که قدمت آن به دهه 1980 بازمی گردد ، نوعی مسیحیت است که بر تأثیر روح القدس بر مiمن تأکید دارد.

یک تفاوت اساسی در کلیساهای آفریقایی است که پذیرای تجربیات ماوراالطبیعه مانند نبوت ، معجزه و شفا هستند ، و جذابیت آنها را برای آفریقایی هایی افزایش می دهد که حتی در حالی که دین مذهب غربی را قبول دارند ، اعتقادات سنتی چند صد ساله را پذیرفته اند.

این وزارتخانه ها به کلیساهای به اصطلاح “رفاه” در ایالات متحده شباهت دارند ، که نام خود را از این باور گرفته اند که ایمان مسیحی با موفقیت مالی همراه است.

طرفداران شامل کنتا کوپلند ، مخابره کننده تلویزیون آمریکایی ، که صریحاً به ثروت عظیم خود اعتراف می کند و می گوید مبلغینی مانند او برای جابجایی انجیل به جت های خصوصی احتیاج دارند.

جوئل اوستین ، كه یك كلیسای بزرگ در هوستون را رهبری می كند ، یكی از مشهورترین مبلغان انجیل سعادت است كه ادعا می كند از طریق پخش ، فیلم و پادكست به 100 میلیون خانه می رسد.

روانشناس برجسته بالینی آفریقای جنوبی ، ساتس کوپر می گوید ، در آفریقا ، یکی از فقیرترین قاره های کره زمین ، جایی که بسیاری احساس می کنند توسط دولت های خود رها شده اند ، برای افرادی مانند بوشیری آسان است که افراد ضعیف و نیازمند را شکار کنند.

کوپر به روزنامه ساندی تایمز گفت: “رویکرد کاریزماتیک او (بوشیری) با مشاهیر یا قهرمانان ورزشی موازی می شود که در آن طرفداران پرستش در رفتار خود فرقه مانند می شوند.”

در ماه آگوست ، یک سمینار شنید که آفریقای جنوبی می تواند شاهد گسترش تعداد زیادی سازمان مانند فرقه باشد که هزاران انسان آسیب پذیر را که عزیزان و معیشت خود را از دست داده اند ، به دام بیماری همه گیر COVID-19 بیندازد.

“COVID-19 زندگی های بسیاری را مختل کرده است. دکتر الکس آساکیتیپی ، جامعه شناس ، در این نشست مجازی گفت ، اگر دولت کسانی را که آسیب دیده اند شناسایی نکند … طی سه تا پنج سال آینده شاهد تکثیر رادیکال گروه های فرقه ای خواهیم بود.