نوجوانان به ما نشان می دهند که می توانید قهرمانان آب و هوا را در سراسر جهان پیدا کنید

مشخصات زمین‌شناس فلورین استویکان – که اولین پارک ملی رومانی تحت رهبری شهروندان را تأسیس کرد – برنده برتر جایزه طلا برای چالش پروفایل قهرمانان آب و هوا است.

شش پروفایل دیگر در این مسابقه داستان سرایی جهانی، بخشی از پروژه The Writing’s on the Wall، جوایز نقره ای دریافت کردند.

دکتر آرالین مک مان، مدیر اجرایی Global Youth & News Media، که مسابقه بین المللی داستان گویی روزنامه نگاری را سازماندهی کرد، گفت: “قاضیان ما در تمام این داستان های برتر، که هر کدام با تاکید متفاوتی برخوردار بودند، شایستگی زیادی دیدند.” “نمرات این شش نمایه بسیار نزدیک بود و دقیقاً پشت سر برنده برتر بود، بنابراین تصمیم گرفتیم این مجموعه گسترده از کارهای عالی را برجسته کنیم.”

چالش پروفایل قهرمان آب و هوا بخشی از نوشته روی دیوار پروژه، با مشارکت News Decoder و The Climate Academy. هدف این پروژه کمک به دانش‌آموزان روزنامه‌نگار در گزارش‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی و ارائه ابزارهای جدید به مدارس برای ادغام علوم آب و هوا در تدریس است.

همه آثار توسط نویسندگان 14 تا 19 ساله بود. این چالش توسط کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از برنامه Erasmus+ آن و توسط بنیاد زمین جدید پشتیبانی شد.

مارسی برستینر، مدیر اخبار آموزش رسیور نیوز، که به عنوان داور مسابقه خدمت کرد، گفت: “مدخل ها هم الهام بخش و هم تاثیرگذار بودند.” “این مسابقه هدف خود را برآورده کرد: فرصتی برای جوانان فراهم کند تا درباره همه افراد شگفت انگیزی که در سراسر جهان وجود دارند که راه حل های خلاقانه ای برای بحران تغییرات آب و هوایی پیدا می کنند، به ما بگویند.”

تکلیف نوجوانان این بود که فردی را که در مقیاس بین‌المللی یا در یک ابتکار مهم محلی، قهرمان آب و هوا می‌دانند، بیابند و معرفی کنند.

مک مان گفت که ورود به این رقابت یک دستاورد بود. مک مان توضیح داد: «ما عمداً این تکلیف را دشوار کردیم و از نوجوانان خواستیم افرادی را به عنوان سوژه های پروفایل پیدا کنند که بتوانند از آنها به عنوان «سوزن حرکت دادن» در اقداماتی برای نجات سیاره دفاع کنند. ما احساس کردیم که اتخاذ چنین راهکارهایی از رویکرد روزنامه نگاری برای این پروژه مهم است.

و برندگان عبارتند از…

جایزه طلایی به پاتریشیا سیرتوگ، دانشجوی دانشگاه تعلق گرفت دانشکده روانشناسی در زمینه آموزش – UBB در رومانی، برای نمایه ای از Stoican.

نویسندگان نمایه دریافت کننده جوایز نقره ای عبارتند از:

  • سامایا چاوهان از مدرسه بین المللی آمیتی (هند) برای نمایه ای از ود ک. جونجونوالا، یک کارآفرین هندی که یک تجارت جهانی در زمینه کارد و چنگال و بسته بندی های زیست تخریب پذیر ساخته شده از زباله های برداشت نیشکر ایجاد کرده است.
  • آوانگ وینتو و آبیشکا چاندراکا تانترا از مدرسه یک زمین (اندونزی) برای نمایه ای از آناد کریشنا، که در حال تغییر طرز فکر برای حمایت از محیط زیست است.
  • علی کاپولا از مدرسه بالدوین (ایالات متحده آمریکا) برای نمایه ای از آدام فیشمن، که در حال تغییر ذهنیت در حمایت از محیط زیست است.
  • سانجانا چاوهان از مدرسه بین‌المللی آمیتی (هند) برای نمایه‌ای از سوشیل وایشناو، که شرکت Ecoil او روغن پخت و پز استفاده شده را به سوخت تبدیل می‌کند.
  • آیوی لام و اندی کورنج از دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس (ایالات متحده آمریکا) برای نمایه ای از آندریا (آنی) کریچر، طراح اصلی تیمی در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور که برای اولین بار اشتعال همجوشی را در آزمایشگاه تولید کردند.
  • میا باشکویچ (اسلوونی) برای نمایه ای از ماتئا بندتی، که مدهای لوکس پایدار با تأثیر جهانی ایجاد می کند.

همه برندگان جوایز نقدی و مربیگری را برای انتشار توسط News Decoder دریافت خواهند کرد.

یک بین المللی 12 نفره هیئت داوران از کارشناسان محیط زیست پیر و جوان، ورودی ها را ارزیابی کردند.

در مجموع، نزدیک به 40 ورودی از 14 کشور وارد شد: بلژیک، بلغارستان، اتیوپی، گرجستان، مجارستان، هند، مونته نگرو، لهستان، جمهوری کره، نیجریه، پاکستان، رومانی، اسلوونی و ایالات متحده.