مایکل وان برای آزمون خاکستر و ایرلند به بی بی سی باز می گردد

مایکل وان به عنوان کارشناس بی بی سی
مایکل وان 170 بازی برای انگلیس در قالب های مختلف انجام داد
محل: پنج سالن در سراسر انگلستان تاریخ: 16 ژوئن-31 ژوئیه
پوشش: تفسیر متنی زنده و کلیپ‌های ویدیویی حین پخش در وب‌سایت و برنامه BBC Sport، به‌علاوه مسابقه آزمایشی بی‌بی‌سی ویژه در BBC Sounds و BBC Radio 5 Sports Extra. روزانه امروز در برترین های تست در BBC Two و BBC iPlayer از ساعت 19:00 BST.

مایکل وان، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، برای سریال Ashes تابستانی مردان و مسابقه تست مقابل ایرلند به بی بی سی بازخواهد گشت.

وان از زمان بازنشستگی از بازی در سال 2009 به عنوان کارشناس کار کرده است در ژوئن عقب نشینی کرد پس از اینکه او متهم به استفاده از زبان نژادپرستانه نسبت به هم تیمی سابق عظیم رفیق در دوران حضورشان در یورکشایر شد.

این مرد 48 ساله این اتهام را رد کرد.

او بود توسط کمیسیون انضباط کریکت تایید شد در ماه مارس.

وان متهم شد که در جریان مسابقه ای در یورکشایر در سال 2009 به رفیق و هم تیمی هایش، عادل رشید، رعنا نوید الحسن و اجمل شهزاد گفت: «تعداد شما خیلی زیاد است، ما باید در مورد آن حرفی بزنیم».

او بود متهم به همراه باشگاه کریکت کانتی یورکشایر و شش بازیکن سابق دیگر که این بازی را بدنام کردند، پس از تحقیقات نه ماهه هیئت کریکت انگلستان و ولز.

این هیئت گفت که «از توازن احتمالات راضی نیست» که این کلمات توسط وان «در آن زمان و در شرایط خاص ادعا شده» گفته شده است.

او در پوشش بی‌بی‌سی سریال Ashes 2021-22 در استرالیا شرکت نداشت اما در مارس 2022 بازگشت. عقب نشینی سه ماه بعد

او از آن زمان عذرخواهی کرد به دلیل ارسال توئیت‌های تاریخی «نفرت‌انگیز» که در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در سال 2021 مورد توجه او قرار گرفت.

در زمان صدور رای هیئت، وان در رسانه های اجتماعی پست کرد که “نباید اجازه داد که نتیجه این پیام اصلی را کاهش دهد که نمی تواند جایی برای نژادپرستی در بازی کریکت یا به طور کلی در جامعه وجود داشته باشد”.

انگلیس در اولین مسابقه آزمایشی خود در تابستان با ایرلند بازی می کند که از 1 ژوئن شروع می شود، قبل از اینکه مسابقات خاکستر مردان در 16 ژوئن آغاز شود.

وان بین سال‌های 2003 تا 2008 کاپیتان انگلیس در تست‌ها بود و آنها را در سال 2005 به موفقیت رساند.

او تمام دوران حرفه‌ای خود را در یورکشایر انجام داد – بین سال‌های 1993 و 2009 – قبل از تبدیل شدن به خلاصه‌کننده برنامه تست مسابقه ویژه و بعداً مفسر تلویزیون بی‌بی‌سی، بی‌تی اسپورت و فاکس اسپورت استرالیا.

در سراسر بنر بی بی سیدر پاورقی بی بی سی