در تجلیل از جانت هارتول، متولی رسیور اخبار خروجی

پادکست Decoder معمولاً شامل گفتگو با دانش آموزان در مورد تجربیات آنها در تولید داستان برای انتشار در News Decoder است. در این قسمت ویژه، ما با جانت هارتول، متولی رسیور اخبار خروجی صحبت می کنیم و او در مورد دهه ها زندگی حرفه ای خود در آموزش و پرورش فکر می کند. به پادکست گوش دهید یا خلاصه آن را در زیر بخوانید.

“معلم بچه ها”

وقتی چند هفته پیش با هم نشستیم، از جانت هارتول پرسیدم که تیتر خبری زندگی او تا به امروز چیست. او با اطمینان پاسخ داد: “معلم بچه ها.”

در طول 30 دقیقه ای که با هم داشتیم، متوجه شدم که معلم بودن واقعاً در خون او جریان دارد و برای دهه ها مسیر شخصی و حرفه ای او را هدایت کرده است.

حتی اکنون در دوران بازنشستگی، هارتول بیشتر وقت خود را به سازمان های آموزشی و توانمندسازی جوانان، از جمله News Decoder و Blossom Hill، یک بنیاد خانوادگی کوچک که با کودکان در مناطق درگیری کار می کند، اختصاص می دهد.

در ماه مه امسال، در حالی که دوره پنج ساله جانت هارتول در هیئت مدیره News Decoder به پایان می رسد، ما برای او به خاطر تعهدش به رشد ذهن های جوان از طریق آموزش شهروندی جهانی، آرزوی موفقیت داریم.

از رئیس مدرسه تا متولی

همکاری هارتول با News Decoder سال ها پیش آغاز شد، زمانی که او رئیس مدرسه در آکادمی مزارع سبز (GFA)، یکی از اعضای موسس شبکه دانشگاهی News Decoder بود. هارتول با چشم‌اندازی برای رشد دیدگاه‌های جهانی دانش‌آموزان و شایستگی‌های شهروندی جهانی، فرصت همکاری با News Decoder را پذیرفت و یک برنامه مطالعات جهانی تکمیلی در GFA ایجاد کرد.

وقتی هارتول در سال 2018 بازنشسته شد، با عضویت در هیئت امنای آن، تخصص آموزشی خود را به سازمان غیرانتفاعی ما آورد. نلسون گریوز، بنیانگذار و رئیس News Decoder، به رابطه چند ساله خود با هارتول با تحسین فراوان نگاه می کند.

گریوز گفت: “جانت هارتول یک مربی بی نقص است و News Decoder مفتخر است که او را در پنج سال گذشته در هیئت مدیره خود داشته است.” او از طریق خرد و درک خود از چشم انداز آموزشی بین المللی کمک زیادی کرده است.

مدیر عامل ما، ماریا کرازینسکی، این احساسات را تکرار می کند. کرازینسکی گفت: «News Decoder در درجه اول یک سازمان غیرانتفاعی آموزشی است و ما خوش شانس هستیم که چنین مربی جهانی ماهری را در میان مشاوران خود داریم. “جانت سخاوتمندانه از زمان و تخصص خود صرف کرده است و برنامه های آموزشی ما برای آن بسیار قوی تر است.”

تدریس فراتر از مرزها

هارتول قبل از کار با News Decoder، بیشتر زندگی حرفه ای خود را صرف عبور از مرزهای ملی کرد. او کار تدریس خود را در اسکاتلند آغاز کرد، سپس در ایران و عربستان سعودی تدریس کرد و سپس برای اقامت دائم در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا اقامت گزید.

تدریس در سطح بین المللی تعهد او را به آموزش جهانی و تدریس خوب شکل داد که او آن را به عنوان “توسعه رابطه و همدلی با دانش آموزان” توصیف می کند.

هارتول گفت: “آموزش خوب واقعاً درک بچه ها است.” این واقعاً شناخت آنها و تلاش برای شناخت آنها، و همچنین انتقال دانش و باز کردن ذهن آنها برای بسیاری از چیزها است. توسعه کنجکاوی آنها، توسعه پرسشگری آنها.”

این تجارب بین‌المللی تدریس، همراه با میل پایدار برای ارتقای سطح کودکان، هارتول را به عضوی عزیز در جامعه اخبار رمزگشا تبدیل کرده است – انجمنی که کفش‌های بزرگ را پر می‌کند.

گریوز گفت: «پیدا کردن کسی که مدارک تحصیلی جامد جانت و درک ذاتی از نیازهای دانش‌آموزان و معلمان در سراسر جهان را ترکیب کند، بسیار دشوار خواهد بود. “ما دلتنگ راهنمایی او خواهیم شد، از او تشکر می کنیم و برای او بهترین ها را آرزو می کنیم.”