خانه هوشمند (Smart Home): معرفی تجهیزات خانه هوشمند + عکس

این روال به کمک حسگر به راحتی قابل اجراست. اين دسته از چراغهای هيو با دستیارهای آمازون و گوگلهوم هم به طور محدود کار میکنند (امکان تعريف روال برای آنها وجود ندارد). به این ترتیب، اگر چراغی به اشتباه روشن بماند، به طور خودکار شناسايی شده و خاموش میشود. ناگفته نماند که تمامی قابلیتهای یک سیستم روشنایی هوشمند ساختمان از جمله زمانبندی، تنظیم سناریو هوشمند و غیره را میتوان از طریق کلیدهای هوشمند نستک به آسانی پیاده سازی و اجرا کرد؛ که مسلماً همان طور که گفتیم، اجرای این سناریوها منجر به مصرف بهینه منابع انرژی میشود. در سیستم روشنایی هوشمند با تنظیم یک سناریو میتوانید زمان روشن یا خاموش شدن چراغها را در ساعتی مشخص تعیین کنید. علاوه بر این، میتوانید سناریوهای مختلف روشنایی را در طول روز طبق اولویتبندی برای کلید پرده هوشمند تنظیم کنید. همچنین، همانند کلید هوشمند نستک میتوانید برای هر پل کلید، سناریوهای مد نظرتان را بر روی گوشی موبایل اجرا کنید و یک سیستم روشنایی هوشمند واقعی داشته باشید.

• جلسات مهم کاری را روزانه چک کنید .ارتباط صوتی تصویری داشته باشید. حتا میتوانید طبق عادتهایتان روتینهای خاصی را تنظیم کنید. حتا میتوانید برنامهيی تنظیم کنید که وقتی در باز میشود چراغهای تراس روشن شوند. تصور کنید چراغهای آشپزخانهتان طوری تنظیم شده باشد که زمانی که از سرکار به خانه میرسید روشنایی آشپزخانه در همان سطحی باشد که شما میخواهید. ویژگی بارز این پنل عدم محدودیت در تعداد حالتها میباشد . این نوع لامپها را میتوان از طریق برنامه نصب شده در گوشی هوشمند یا دستیار صوتی کنترل کرد. Centrally monitoring : به مجموعه سخت افزارها و نرم افزارهایی اطلاق می شود که به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت های مهم و حیاتی در ساختمان نصب می شوند . به عنوان مثال اگر فردی در خانه نباشد و می خواهید ایمنی خانه را دائما چک کنید می توانید دوربین های مدار بسته را دائما از طریق اتصال به اینترنت چک کنید و یا فیلم های ضبط شده ی آن را بررسی کنید.

سنسور هوشمند خانه شما، در صورتی که تحرک و حضوری در اتاق نبیند، فرمان خاموشی تمامی سیستمها را در آن مکان صادر میکند تا از هزینههای شما بکاهد. در آنجا این اطلاعات مورد تحلیل قرار می گیرد و فرمان لازم به دستگاه های مختلف داده می شود و باعث می شوند جریان برق قطع و وصل شود. در این قسمت مدهای کنترلی تجهیزات مشخص می شود. البته مشخص است که نسخههای بلوتوثی تنها در داخل خانه قابل کنترلاند و بیرون از خانه و از راه دور نمیتوان آنها را مدیریت کرد. هدف اصلی این عملکردها بهبود کیفیت زندگی و راحتی افراد است. بنابراین، سیستم روشنایی هوشمند به صورت استاندارد، آسایش کاربران را بهبود خرید تجهیزات هوشمند سازی خانه میبخشد. سیستم مدیریت ساختمان شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار است، سخت افزارها معموﻻً به صورت اختصاصی به وسیله میکروکنترلرها پیاده سازی میشوند و نرم افزارها نیز ممکن است به صورت اختصاصی برای سیستم نوشته شوند، در برخی از سیستمها از نرم افزارهای کنترل و مانیتورینگ برای کنترل و نظارت بر عملکرد بخشهای مختلف استفاده می شود.

یکی از این دو مسئله درستی تصمیم ما برای رفتن به رستوران است. • پرده هایی که از وسط به دو سمت جمع می شوند. برخی دیگر ترجیح می دهند روشنایی خانهشان با حال روحیشان مطابقت داشته باشد. در حال حاضر، استفاده از هیو بریج (Hue Bridge) در کنار لامپهای هیو بهترین گزینه است. در اين رویکرد، بدون هاب هوشمندسازی اجرا میشود، اما به هر حال اين رویکرد با محدودیتهایی روبهروست. در حالی که یک نصاب سیستم خانگی تنها میتواند بهترین سطح روشنایی برای روشنایی هوشمند منزل را پیشنهاد کند. نانولیف یک سیستم روشنایی هوشمند است که متشکل از قطعههايیست که کنار یکدیگر نصب و چيده میشوند و نمایی جالب و منحصربهفرد را روی دیوار درست میکند. از سوی دیگر، تعدد کلیدها فضای زیادی از دیوار را اشغال میکنند که همین مسئله در زیبایی و طراحی محیطهای داخلی بسیار تأثیرگذار است. بعضی از افراد از یک سری الگوها یا بهتر است بگوییم حقهها مثل سوسو کردن چراغ استفاده میکنند تا نشان دهند کسی در خانه حضور دارد و مشغول تماشای تلویزیون است. قابلیت های این شیشه ها از جمله با لحاظ کردن توامان خواص بخشی ، انعکاسی ،جذبی و شفافیت جهت دستیابی به شرایط ایده آل و پاسخ ﮔویی به خواسته های مختلفی همچون کنترل نور روز و درجه حرارت مناسب ،امکان پذیر کرده است.