بررسی پژو پارس ELX موتور زانتیا

در وضعیتی که فروش خودروهای صفر کیلومتر توسط شرکت های خودروسازی محدود شده و زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده هم سال98 و99 اعلام شده، در صورتی که بخواهید خودرویی را بخرید که خیلی سریع به دست تان برسد، باید آن را از بازار آزاد تهیه نمایید. شما با بودجه حدود ۷۰ میلیون تومان میتوانید یک گزینه متوسط و ایدهآل از این خودرو بخرید اما موضوع جایی خطرناک میشود که با بودجهای کمتر از ۳۵ میلیون تومان به دنبال ماکسیما باشید! شاید خاطرهانگیزترین تبلیغ تلویزیونی زانتیا در آن زمانی که تازه ماشینهای خارجی بعد از سالها به بازار ایران راه یافته بودند، قابلیت تنظیم ارتفاع آن بود که نشان میداد در مسیرهای ناهموار و گل و لای با افزایش ارتفاع به راحتی و بدون برخورد کف ماشین با زمین میتواند به حرکت خود ادامه دهد و یا با کاهش ارتفاع خود مانع از سرقت زاپاس آن که در قسمت عقب ماشین قرار دارد، شود. خب برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است قبل از هر گونه آسیب دیدگی به موتور خودرو، نسبت به مسافت طی شده خودرو یا مدت زمان گذشته از نصب تسمه تایم (تسمه تایم زانتیا) آن را باید تعویض کرد.

هر چند ضریب نامناسب دنده و کمی تاخیر در تعویض دنده یک به دو موجب شده است تا بخشی از توان موتور در دورهای اولیه تلف شود. دنده و اتومات ؟ اگر tu5 گرفتین دایما باید دست به دنده در حال معکوس کشیدن به دنده یک و دو باشید . هیوندای آوانته از تولیدات خودروسازی راین، زمانی به عنوان مهم ترین رقیب زانتیا و323 محسوب می شد و هنوز هم افراد خاصی که به دنبال خرید ماشین های صفر کیلومتر نیستند و ریسک خرید ماشین دست دوم را قبول می کنند را به طرف خود جلب می کند. قیمت بالا در دوره فروش و طراحی ظاهری معمولی آوانته موجب شد که با توجه به امکانات فنی خوب، مقبولیت مناسبی را در ایران به دست نیاورد. زانتیا خودرویی می باشد که با سه چرخ هم قادر است حرکت کند و سیستم تعلیق هیدرونیوماتیکی آن تا سی سانتی متر می تواند تغییر ارتفاع دهد. لوازم یدکی این خودرو نسبت به ماشین های این بخش بازار تا حدودی گران قیمت می باشد و قطعات آن در بعضی از موارد حتی از مزدا ۳۲۳ هم گران تر است. سیتروئن زانتیا و هیوندای آوانته، جذاب های سابق بازار خودرو می باشند که زمانی برای خود حرف و حدیثی برای گفتن داشتند.

سرسیلندر نو و استوک زانتیا 2000 , 1800، ELX سرسیلندر نو و استوک پژو 1800 و 2000 بورس سیلندر و سرسیلندر پژو , زانتیا , 206 , هیوندای , کیا , L90 … پیچ سرسیلندر زانتیا 2000. برند کالا : اورجینال ORIGINAL. برند کالا : ایرانی IRIB. اورینگ منیفولد هوا زانتیا 2000. برند کالا : تایوان TAIWAN. اما از لحاظ تجهیزات ایمنی زانتیا در شرایط بهتری نسبت به ELX قرار دارد، به طوری که ELX تنها از سیستم ترمز ABS بهره میبرد اما زانتیا علاوه بر سیستم ترمز ABS به کیسه هوا (ایربک) نیز مجهز است. کیفیت متریال اتاق نسبت به رقیبی مانند آوانته در سطح بالاتری قرار دارد و چنانچه مواردی جزئی را کنار بگذاریم، می توان عنوان کرد که از لحاظ کیفیت با رقیبی هم دوره مانند مزدا۳۲۳ در یک جایگاه قرار می گیرد. ولی به دلیل قیمت نسبی که نسبت با ماشین های روز دنیا و قدرت خرید مردم در کشورمان دارند .

مهمترین لوازم بدنه مورد نیاز برای خودروی زانتیا شامل : درب موتور یا کاپوت ، درب های جلو و عقب ، چپ و راست ، گلگیرهای جلو و عقب و درب صندوق عقب و رکابهای چپ و راست این خودرو می باشد. این قابلیت که بیشتر در ماشین های فرانسوی دیده می شود، در عبور از مسیرهای غیر هم سطح خودش را نشان می دهد. موتور زانتیا های 2000 فرق میکنه و الان اطلاعاتی از زانتیا های 1800 در سایت سایپا پیدا نمیکنید … میگفتن ما موتورشو که برایه تعمیر پیشمون آوردن باز کردیم و موتور کامل زانتیا 1800 نیست بلکه فقط سر سیلندر موتور زانتیا 1800 رو رویه همون موتور قدیمی (xu7) سوار کردن و مقداری بازده موتور افزایش پیدا کرده. هزینه تعویض تسمه تایم زانتیا (1800 یا 2000) طبق نرخ اتحادیه 60 هزار تومان میباشد. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخهای جلو; قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جادههای هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها; تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین; سیستم اتوماتیک قطع کننده … رایکالتون یک شرکت تولید کننده تسمه تایم (تایمینگ) می باشد. قیمت ها در این بخش از بازار به صورت محسوسی بالا رفته و نرخ قیمت برخی از خودروهای داخلی به حدی رسیده که در مواردی به خاطر اینکه هیچ توجیهی برای خرید آن ها وجود ندارد، مصرف کننده از خرید آن ها منصرف می شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از موتور زانتیا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.