با وجود COVID ، مبارزه با مالاریا در آفریقا موجب نجات جان افراد می شود

کارشناسان بهداشت جهانی در ماه آوریل نگران بودند که بیماری همه گیر ویروس کرونا می تواند منجر به افزایش تعداد مرگ و میرها در جنوب صحرای آفریقا به دلیل مالاریا در سال جاری شود ، به طور بالقوه دهه ها پیشرفت در مبارزه با این بیماری را پاک می کند و آفریقا را به میزان مرگ و میر باز می گرداند. چرخش قرن.

اما بیشتر مبارزات مداخله ای ضد مالاریا علی رغم قفل شدن به دلیل COVID-19 در مسیر درستی قرار دارند. کارشناسان گفتند ، در حالی که انتظار می رود تعداد بیشتری از مردم آفریقا در سال جاری و در اثر بیماری پدیده گرمسیری ناشی از پشه بمیرند ، به نظر می رسد از بدترین موارد جلوگیری شده است.

جکسون سیله ، افسر پزشکی سازمان بهداشت جهانی (WHO) از برازاویل ، کنگو نوشت: “خبر خوب این است که پس از اولین اختلالات عمومی در ارائه خدمات در دوره اولیه بیماری همه گیر ، به نظر می رسد مداخلات پیشگیری و کنترل مالاریا … به تدریج در حال بهبود است.” .

در ماه آوریل ، WHO درخواست فوری به کشورهای عضو ارسال کرد تا به سرعت در برابر شیوع همه گیر برای حفظ اقدامات سالانه ضد مالاریا در آفریقا حرکت کنند.

اختلالات شدید در کمپین های خالص تحت درمان با حشره کش و دسترسی به داروهای ضد مالاریا می تواند منجر به دو برابر شدن تعداد مرگ و میر ناشی از مالاریا در آفریقای جنوبی در سال جاری نسبت به 2018 شود ، “WHO گفت ، با استناد به تجزیه و تحلیل نه سناریو برای اختلالات احتمالی در دسترسی به ابزار اصلی کنترل مالاریا در طی همه گیری در 41 کشور.

COVID-19 تهدید به توقف فعالیت های ضد مالاریا در آفریقا کرد.

براساس گزارش WHO ، این بیماری انگلی در بسیاری از مناطق استوایی بومی است و در سال 2018 بیش از 400000 نفر را در سراسر جهان كشته است ، بیش از 90٪ مرگ و میرها در جنوب صحرای آفریقا رخ داده است.

با ظهور COVID-19 ، دانشمندان نگران بودند كه برنامه های پیشگیری پیش بینی شده متوقف شود.

هشدار WHO دانشمندان ، سازمان های غیردولتی و دولت ها را به اقدام دعوت کرد و به طور بالقوه جان بی شماری را نجات داد ، گرچه تعداد نهایی آن تا سال آینده مشخص نخواهد شد

گروههایی مانند مشارکت RBM برای پایان دادن به مالاریا دستورالعملهای جدیدی را در مورد چگونگی ادامه ایمن مبارزه با مالاریا در طی بیماری همه گیر برای كشورها صادر كردند تا آنها را تشویق كند تا از پیشگیریهای لازم جلوگیری كنند.

RMB مشارکت با کشورها و شرکای خود همکاری کرد تا با وجود اخلال در زنجیره تأمین جهانی مربوط به همه گیری ، از تداوم در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن کالاهای نجات دهنده مالاریا اطمینان حاصل کند.

به گفته سخنگوی این مشارکت ، که بیش از 500 شریک برای از بین بردن مالاریا در نسل بعدی دارند ، با انجام این کار ، آنها اطمینان حاصل کردند که جوامع می توانند با خیال راحت و به دنبال راهنمایی COVID-19 کمپین هایی را ارائه دهند.

الی شررارد اسمیت ، محقق بیماریهای عفونی در کالج امپریال لندن و نویسنده اصلی یک مطالعه طب طبیعت که پیش بینی می کند دو برابر بالقوه در مرگ و میر باشد ، گفت: “به نظر می رسد که وضعیت بسیار بهتر از آن است که ما شبیه سازی می کردیم.”

تقریباً تمام شبکه های حشره کش تحویل داده شده اند.

شرارد اسمیت معتقد است که همه گیری های قبلی در آفریقا ، مانند بحران ابولا در سال 2014 ، ممکن است به منطقه کمک کند تا آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران بهداشت عمومی داشته باشد. وی گفت: “در سراسر قاره یک واکنش کاملاً هماهنگ و پیامهای واضح در مورد فاصله اجتماعی و ماسک زدن وجود داشت.”

تیم وی در کالج امپریال لندن دو مدل انتقال جداگانه ایجاد کرد: یکی برای شماره های COVID-19 و دیگری برای مالاریا.

مدل انتقال مالاریا عواملی را درنظر گرفته است که بر میزان گسترش بیماری تأثیر می گذارد ، از جمله توزیع خالص حشره کش ، پیشگیری شیمیایی از مالاریا ، سمپاشی حشره کش و مدیریت بالینی موارد مالاریا.

محققان سپس میزان اختلال در این سرویس ها را بر اساس شدت بیماری همه گیر تخمین زدند ، با این فرض که وضعیت COVID-19 شدیدتر منجر به وقفه های گسترده تری شود.

شبکه های تختخوابی تحت درمان با حشره کش دیرتر از زمان برنامه ریزی شده تحویل داده شدند ، اما سرانجام اکثر کمپین های توزیع پیش رفتند.

شبکه ها همچنان یکی از بهترین محافظات مقدماتی در برابر مالاریا هستند. حامل های پشه فقط در شب فعال هستند ، بنابراین خوابیدن در زیر شبکه می تواند افراد را از عفونت محافظت کند. کاهش پوشش خالص عامل اصلی استناد دانشمندان در احتمال دو برابر شدن مرگ و میر ناشی از مالاریا بود.

طبق RBM Partnership ، تقریباً همه 200 میلیون تور حشره کش که امسال باید تحویل شوند توزیع شده است. گزارش شده است که گروه های کمک کننده به جای جذب جمعیت به یک مکان مرکزی ، با ارائه شبکه های درب به خانه ، با دستورالعمل های فاصله اجتماعی سازگار شده اند.

سرعت در کمک گرفتن برای نجات جان افراد کلیدی است.

وضعیت پاشش در محیط پیچیده تر به نظر می رسد. شرارد اسمیت گفت ، این روش برای ساکنان ناخوشایند است ، و آنها را ملزم می کند که تمام مبلمان را از اتاق های درمان شده بردارند ، و به طور بالقوه اجرای آن را در هنگام شیوع بیماری دشوارتر می کند.

بر اساس RBM Partnership ، اوگاندا ابتکارات سمپاشی را که برای امسال برنامه ریزی شده بود ، لغو کرد ، اما سایر کشورها نیز اقدام به سمپاشی کرده اند.

بر اساس Medicines for Malaria Venture داروهای شیمیایی پیشگیری از مالاریا فصلی تحویل شده اند و اقدامات مدیریت زنجیره تأمین برای اطمینان از صحت همین امر در سال 2021 انجام شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا نگرانی در مورد اینکه بیماران آلوده به مالاریا از درمانگاهها به طور گسترده جلوگیری می کنند ، اما قفل در بسیاری از آفریقا رخ داده است ، احتمالاً مانع از حداقل مراقبت از بعضی از بیماران می شود. کودکان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از مالاریا هستند – دو سوم موارد کشنده مالاریا در جنوب صحرای آفریقا در افراد زیر پنج سال اتفاق می افتد.

شرارد اسمیت گفت: “مالاریا می تواند خیلی سریع انسان را از بین ببرد و من فکر می کنم سرعت کمک برای محافظت از کودکان در برابر بیماری های جدی بسیار مهم است.”

مالاریا همچنان یک تهدید بزرگ در آفریقا است.

از آنجا که اعداد COVID-19 آنچنان که انتظار می رفت شدید نبودند ، در حال حاضر بیشتر قاره سیاستهای قفل شدن را کاهش داده است.

سیله گفت: “كاهش محدودیت ها تأثیر مثبتی در ارائه خدمات ضروری بهداشت و به طور گسترده نتایج بهداشتی مربوط به مالاریا خواهد داشت.”

داده های جدید تایید می کند که بیش از 90٪ از برنامه های مداخله مالاریا برای نجات جان افراد ، برنامه ریزی شده در سال جاری ، در سراسر آفریقا ، آسیا و آمریکا در حال انجام است ، به محافظت از میلیون ها نفر در برابر بیماری و جلوگیری از افزایش شدید موارد مالاریا و مرگ و میر در اثر چالش های مهمی که توسط همه گیر COVID-19 ایجاد شده است. ”ماه گذشته RBM Partnership گفت.

هنوز هم ، محققان و مقامات بهداشت عمومی هشدار دادند که در حالی که ادامه پیشگیری و درمان مالاریا به این معنی است که مرگ و میر منعکس کننده بدترین سناریوهای پیش بینی شده توسط مدل ها نیست ، با گسترش بیماری همه گیر تا سال 2021 ، وضعیت نیاز به نظارت دارد.

WHO در این هفته اعلام كرد كه در مقایسه با سال 2019 ، 50٪ در شاخص های ضروری خدمات بهداشتی كاهش یافته است ، از جمله درمان موارد تأیید شده مالاریا از ماه مه تا ژوئیه ، كه دقیق ترین محدودیت های حرکتی وجود دارد.

سیله خاطرنشان کرد که برخی از کشورها تعداد موارد ابتلا به مالاریا را در سال جاری گزارش کرده اند و تعداد واقعی آنها هنوز در حال بررسی است. RBM Partnership گفت که احتمال مرگ و میرها هم در سال جاری و هم در سال آینده افزایش می یابد.

در این بیانیه آمده است: “علی رغم چالش های فعلی ، ما باید تلاش خود را برای دستیابی به جهانی بدون مالاریا حفظ كنیم.”